dc_lindberg skrev:4.2kg/cm2
https://www.briggsandstratton.com/na/en ... troke.html
https://www.briggsandstratton.com/eu/en ... nance.html
https://www.briggsandstratton.com/na/en ... tions.html
Enligt denna sida har B&S 6:1 i standard kompressionsförhållande på sidventilarna (L heads):
https://itstillruns.com/briggs-engine-c ... 83453.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Briggs_%26_Stratton
https://sites.google.com/site/briggsnosmodel8/
Är din motor på 344cc eller 319cc?
Minns inte formeln men med 6:1 och cc => teoretiskt kg/cm2
Håller med om att 4kg låter lågt...
SK Racing skrev:Sidventilare har väl ingen dekompventil?
joakim72 skrev:dc_lindberg skrev:Är din motor på 344cc eller 319cc?
Minns inte formeln men med 6:1 och cc => teoretiskt kg/cm2
Statisk (uträknad) eller dynamisk (innehåller kamtider mm.)?
per-åke skrev:SK Racing skrev:Sidventilare har väl ingen dekompventil?
ALLA B&S motorer har dekompfunktion!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst