Vile,
Oftast (=nästa alltid) går det att korsmontera nästan alla B&S delar.
Varför B&S inte skapat en korsreferenslista får vi spekulera i.
Samma hk/CC, samma modell serie (sidventilare eller toppventilare) brukar delar passa lite "hipsomhapsom".
Det går att använda
tändspole till större
svänghjul på mindre svänghjul - inte optimalt, men motor brummar o det är det viktigaste när skrotet skall igång och utföra arbete åt en!
Tankar,
förgasare, regulatorer, osv mm - allt bruka fungera att flytta runt mellan olika modeller.
Klippo hade en kraftaxel ut åt sidan. Det oljetråget går utmärkt att montera på motorer som
saknar axeln = konvertera.
Osv etc
Var inte rädd för att prova!
B&S är så enkla motorer att det mesta funkar
Detta med automatchoken var nytt för mig - inte haft förmånen att få skruva på en sådan maskin än. Ser de uppenbara fördelarna!
Att kunna eftermontera på annan B&S = mycket intressant!
VM har verkligen ögonen med sig! Vilket kunnande han kommer att skaffa sig om han fortsätter vara intresserad, nyfiken, läraktig, och yrkesstolt! För oss andra = levande guldgruva av kunskap! (de börjar bli sällsynta!)