Som sagt. Nu har både jag och TF i princip samma erfarenhet av tändspolarna - blir många års erfarenhet sammanlagt.
När man lyssnar på klippet så låter det som om tändningen står kring 4-5' för tidig (...så låter BMW motorn när man ställer den så illa).
För att detta ska kunna ske på en B&S måste krysskilen vara skadad/deformerad.
När man mäter motståndet i
tändspole får man endast en indikation, dito när man mäter tändkabeln (om den är löstagbar) och tändstiftet.
Bara att sätta multimetern på Ohm, kilo ohm iof...
Kom alltid ihåg:
- bara för att de ser ut som att det är, så behöver det inte vara...
- bara för att det absolut inte kan vara, så kan det i alla fall vara...
Vi som bollar med dig tar ur våra erfarenheter - vi är inte på plats och kan inte "känna och
klämma"; vi "gissar" och gör det på den information vi har tillgänglig. Inspelningen är -kanon- bra! Har bara haft en enda B&S som gick så där. Den hade, skadad
krysskil, dålig tändspole och fel
tändstift. De B&S jag haft med svårare skador på krysskilen, de sparkade bakut så man trodde de skulle slita handen av'n (ryckstartade).
Finns så mycket det kan vara, men så begränsat som kan påverka tändningen.
Riktig dum tanke... kan svänghjulet varit bytt på motorn?... Du skrev den är begagnad... Kolla reservdelsnumret (bör vara ingjutet på undersidan av svänghjulet om jag minns rätt)