rokast.nu skrev:Så mycket huvudbry och kli i huvudet å så var det fel jäkla svänghjul! Vem kunde tippat det?
Hm vem var först på den Bollen?
Du vann en god spansk öl Alhambra om du skulle ha vägarna förbi Norrköping, vem du nu är?
# 14?
.
rokast.nu skrev:Så mycket huvudbry och kli i huvudet å så var det fel jäkla svänghjul! Vem kunde tippat det?
Hm vem var först på den Bollen?
Du vann en god spansk öl Alhambra om du skulle ha vägarna förbi Norrköping, vem du nu är?
per-åke skrev:rokast.nu skrev:Ove.G skrev:Någonting man skall undvika så långt som möjligt, är sönderskruvdade bilar och motorer.
Håller med.
Men då jag köpte den från en firma som håller på med just klippare mm så kunde jag inte ens drömma om att detta skulle ske.
Så där ja! Ser att du fått snurr på motorn!
Nu har jag också läst HELA din tråd (och sett bilder), och är faktiskt riktigt arg
Hur kan någon lura en person på detta viset? Är för mig helt ofattbart.
Men gott att du fick fart på den iaf.
Med tanke på hur du blivit behandlad av "någon" så har vi på briggsparts bestämt oss för att efterskänka detta svänghjul inkl frakt till dig, som en liten (h)julklapp! Hoppas det blir iaf lite plåster på såret?
Om du ändå vill ge något så ge en slant till driften av maskinisten forum! Utan den kanske du fortfarande har stått utan motor
Mvh Per-Åke & Catarina // briggsparts
Volvot24 skrev:rokast.nu skrev:Så mycket huvudbry och kli i huvudet å så var det fel jäkla svänghjul! Vem kunde tippat det?
Hm vem var först på den Bollen?
Du vann en god spansk öl Alhambra om du skulle ha vägarna förbi Norrköping, vem du nu är?
# 14?
.
Volvot24 skrev:.
Tyvärr, inte jag... Utan en som bor närmare dig.
dc_lindberg skrev:Som sagt. Nu har både jag och TF i princip samma erfarenhet av tändspolarna - blir många års erfarenhet sammanlagt.
När man lyssnar på klippet så låter det som om tändningen står kring 4-5' för tidig (...så låter BMW motorn när man ställer den så illa).
För att detta ska kunna ske på en B&S måste krysskilen vara skadad/deformerad.
När man mäter motståndet i tändspole får man endast en indikation, dito när man mäter tändkabeln (om den är löstagbar) och tändstiftet.
Bara att sätta multimetern på Ohm, kilo ohm iof...
Kom alltid ihåg:
- bara för att de ser ut som att det är, så behöver det inte vara...
- bara för att det absolut inte kan vara, så kan det i alla fall vara...
Vi som bollar med dig tar ur våra erfarenheter - vi är inte på plats och kan inte "känna och klämma"; vi "gissar" och gör det på den information vi har tillgänglig. Inspelningen är -kanon- bra! Har bara haft en enda B&S som gick så där. Den hade, skadad krysskil, dålig tändspole och fel tändstift. De B&S jag haft med svårare skador på krysskilen, de sparkade bakut så man trodde de skulle slita handen av'n (ryckstartade).
Finns så mycket det kan vara, men så begränsat som kan påverka tändningen.
Riktig dum tanke... kan svänghjulet varit bytt på motorn?... Du skrev den är begagnad... Kolla reservdelsnumret (bör vara ingjutet på undersidan av svänghjulet om jag minns rätt)
rokast.nu skrev:[youtube] https://youtube.com/shorts/xD-8PRKfx5U[/youtube]
En snutt till!
Så mycket huvudbry och kli i huvudet å så var det fel jäkla svänghjul! Vem kunde tippat det?
Hm vem var först på den Bollen?
Du vann en god spansk öl Alhambra om du skulle ha vägarna förbi Norrköping, vem du nu är?
Kom alltid ihåg:
- bara för att de ser ut som att det är, så behöver det inte vara...
- bara för att det absolut inte kan vara, så kan det i alla fall vara...
JPEG skrev:Efter alla dessa inlägg, så skulle det vara intressant att få veta vilken motortyp det felande svänghjulet hör till. Hur ser den motorkroppen ut, med hänsyn till magnetronens placering, där tillräckligt utrymme finns inom kylplåtarna. Twinmotor?...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster