Stämmer DC - långa röret suger från tank och dumpar bensinen i "brunnen/flottörhuset". När det blir fullt rinner bensinen tillbaka till tanken via de öppningar som finns på sidan av brunnen. Så det ett konstant återcirkulerande flöde. Det korta röret i brunnen, som konstant är täckt av bensin suger sedan upp till munstycke och vidare till förbränning.
Svara på lite frågor:
Briggs-rep kit: 391413, används i de fall när förgasare eller tank inte är helt jämna. Då läcker bensin över i gropen där fjädern till membranet ligger. När det blir fyllt fungerar inte autochoken som den skall.
Med hjälp av kittet undviks detta i många fall. Jag har monterat det på båda mina, fungerar perfekt. Har köpt dem här:
https://www.briggsbits.co.uk/cgi-bin/ss ... search.y=0
DC: Din förgasare har insats Briggs art-nr 395508. Plastinsats med Oring och gummipackning.
För min del får du gärna starta om tråden - det spretar lite mycket med uppgifter som inte stämmer.
Men det kanske andra bör avgöra mer än mig.
Är det någon som önskar mer utförliga svar eller annat, så PM:a mig, svaren här kan annars bli lite långa.
Allt gott!