Nu lagar jag inte klippare dagar i ända men nog har det blivit en del och jag tycker det låter som bränsleproblem. Att förgasaren är bytt för två år sen betyder ju inte så mycket egentligen och kanske gör att man förbiser saker. Även en ny
förgasare kan gegga igen om den står med bensin som dunstar. En del av de här är fullständigt hopplösa och en del kanaler kommer man inte åt för det är pluggat och inte tänkt att repareras för att man vet från start att det inte lönar sig. Alkylat eller så bensin med B&S tillsats gör att man slipper sånt. Nu har jag inte läst hela tråden och kanske kör du med nå sånt?
Sen är ju som jag redan nämnt starten helt i händerna på primerfunktionen. De är helt stendöda om inte den fungerar. Med renarlocket av ska man tydligt se att det skvätter in
bränsle om man trycker på primern. Annars är det nå fel/läckage. Sen måste man se till att man har rätt primerblåsa också. Finns exakt likadana som pumpar bränsle men de har inget hål i sig. Sen måste hela kretsen vara lufttät. Även oringen på flottörhuset och även den finns i olika utföranden beroende på år eller nåt. B&S satsen har båda tror jag men andra inte. En är högre och fyrkantig i tvärsnittet och en är en vanlig oring. Går inte att blanda.