Packningar ska normalt monteras torra om det inte UTTRYCKLIGEN står något annat i VHB eller något papper som följer med packningssatsen.
Uppgifter om åtdragning,
ventilspel mm bör finnas i VHB för motorn, det brukar inte vara svårt att googla fram en sådan när det gäller B&S.
Kritiska skruvförband som t ex vevstakslageröverfall och topplocksskruvar bör moment- eller möjligen vinkeldras enligt uppgifter i VHB, mindre kritiska ställen går bra att dra på känn.
Vanligtvis ska kolven stå i kompressionstaktens ÖD (alltså ett varv från ÖD mellan avgas- och insugstakterna) vid
inställning av ventilspel. Rätt ÖD är det läge där ingen av ventilerna rör sig om du vrider vevaxeln kanske 45° fram o tillbaks från ÖD. Möjligen kan undantag gälla om det är en motor med specialslipad
kamaxel för att ge dekompression vid start, men det står i så fall i VHB. Eller också kan du kolla, efter en grovinställning, om någon av ventilerna får större
spel någon annanstans på varvet, gör i så fall inställningen av respektive
ventil där spelet är som störst.
Om du inte hittar några andra uppgifter om ventilspel så kan du prova med 0,15-0,20 mm.
Tänk på att eftersom det är en stötstångsmotor, så är ventilspelet kraftigt beroende av ev sättning i topplockspackningen. Det kan vara lämpligt att efterdra topplocket när motorn har gått ett tag och blivit varmkörd några gånger, och i samband med det justera ventilspelet på nytt.