Trots att jag bytt
batteri och
startmotor fick jag inte motorn att starta mer ett ett par gånger. Med mina kunskaper i ämnet, som lämnar en del att önska, tänkte jag att det som finns kvar som kan strula är relä och
tändningslås.
Någon som kan hjälpa mig med att förklara hur starteläet fungerar. Stiften 3 och 4 är inte märkta så jag kopplade likadant som på gamla reläet när jag bytte detta.
Spelar det någon roll om man skiftar plats på 1 och 2, alltså kablar till plus och startmotor?
Sätter jag nyckeln i läge 1 och kortsluter polerna 1 och 2 på reläet hoppar motorn igång.
När jag vrider nyckeln till läge 2 (
ström till startmotor) händer ingenting men jag får 12 volt fram till stiftet märkt med 3 på min bild.
Det funkar ju iofs att kortsluta reläet men gnistbildning brevid bensintanken känns inte som en varaktig lösning
Som plan B tänkte jag sätta en startknapp så att jag vrider
nyckel till läge 1 och trycker på startknappen för att startmotorn ska snurra. Någon som vet hur man i så fall kopplar detta?
Skickat från min moto g(8) power lite via
Tapatalk