Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSläpfordon

Linde elbromsar 144p

34 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera släpfordon i detta forum

Rosen80

#31 » 15:12:51, 03-07-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lyckades få loss draget idag och har nu plockat av elektronikdelen från påskjutsanordningen. Testat att trycka ihop draget å skruva på elektronikenheten enligt installationsmanualen men får endast 1,7 volt ut från bromsmodulen oavsett hur mycket jag skruvar.
Rosen80
Fler än 1 inlägg

Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo ECB 15 volvo ec 210

torbjorn_forsman

#32 » 18:26:05, 03-07-2024

Ändrar sig utspänningen eller elbromsens strömförbrukning när du skruvar resp trycker ihop eller släpper påskjutsanordningen, eller ligger den fast på 1,7 V vad du än gör?
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg

Sverige
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

Rosen80

#33 » 06:38:11, 04-07-2024

Spänningen förblir oförändrad, kan inte mäta förbrukningen då jag har allt inne i verkstan.
Rosen80
Fler än 1 inlägg

Sverige
Maskin: Volvo ECB 15 volvo ec 210

pillee

#34 » 14:11:46, 13-07-2024

Rosen80 skrev:Hej ! Påskjutsanordningen ger endast 1.7v oavsett om den är påverkad eller inte. Röret som spolen sitter i är dubbelt så långt som spolen så det är omöjligt att komma åt och vrida på den som det står i manualen. Skulle nog behöva plocka isär draganordningen men det är inte direkt logiskt hur man gör det. Men nu börjar det bli bråttom då husvagnen ska rulla till Rättvik den 26/7 så då återkommer jag till min tanke att sätta direktström via en spänningsregulator istället för påskjutsanordningen endast för att få den genom besiktningen. Efter semestern kan jag lägga hur mycket tid som helst på detta. Vad skulle hända om jag kopplade ett relä som styrs via bromsljuset och som ger 12v ut till hjulen som styrs via bromsljuset ? Skulle det fungera i syftet att kontrollera det mekaniska i hjulen ?
pillee
Fler än 1 inlägg

Sverige

Återgå till Släpfordon