Linde elbromsar 144p

Diskutera slÀpfordon i detta forum
Rosen80
Fler Àn 1 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Maskin: Volvo ECB 15 volvo ec 210
Sverige

Re: Linde elbromsar 144p

InlĂ€gg av Rosen80 »

Lyckades fÄ loss draget idag och har nu plockat av elektronikdelen frÄn pÄskjutsanordningen. Testat att trycka ihop draget Ä skruva pÄ elektronikenheten enligt installationsmanualen men fÄr endast 1,7 volt ut frÄn bromsmodulen oavsett hur mycket jag skruvar.
torbjorn_forsman
Fler Àn 500 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514
Sverige

InlĂ€gg av torbjorn_forsman »

Ändrar sig utspĂ€nningen eller elbromsens strömförbrukning nĂ€r du skruvar resp trycker ihop eller slĂ€pper pĂ„skjutsanordningen, eller ligger den fast pĂ„ 1,7 V vad du Ă€n gör?
Rosen80
Fler Àn 1 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Maskin: Volvo ECB 15 volvo ec 210
Sverige

InlĂ€gg av Rosen80 »

SpÀnningen förblir oförÀndrad, kan inte mÀta förbrukningen dÄ jag har allt inne i verkstan.
pillee
Fler Àn 1 inlÀgg
AnvÀndarens egna Àmnen
Sverige

InlĂ€gg av pillee »

Rosen80 skrev:Hej ! PÄskjutsanordningen ger endast 1.7v oavsett om den Àr pÄverkad eller inte. Röret som spolen sitter i Àr dubbelt sÄ lÄngt som spolen sÄ det Àr omöjligt att komma Ät och vrida pÄ den som det stÄr i manualen. Skulle nog behöva plocka isÀr draganordningen men det Àr inte direkt logiskt hur man gör det. Men nu börjar det bli brÄttom dÄ husvagnen ska rulla till RÀttvik den 26/7 sÄ dÄ Äterkommer jag till min tanke att sÀtta direktström via en spÀnningsregulator istÀllet för pÄskjutsanordningen endast för att fÄ den genom besiktningen. Efter semestern kan jag lÀgga hur mycket tid som helst pÄ detta. Vad skulle hÀnda om jag kopplade ett relÀ som styrs via bromsljuset och som ger 12v ut till hjulen som styrs via bromsljuset ? Skulle det fungera i syftet att kontrollera det mekaniska i hjulen ?
Visa alla inlÀgg pÄ en sida

ÅtergĂ„ till "SlĂ€pfordon"