Jimmy Nilsson skrev:Har använt trailerfälgar med noll i offset på våra vagnar. Blir lite smalare än med dubbelhjul men belastningen på lagren bör bli samma. Ang att byta centrum så hade jag fått en firma till att bränna ut ringar med rätt navhål och bultcirkel. Sen bara skära rent fälgen och svetsa dit. Spar en bit på det gamla navet så är det enkelt att få den nya skivan plan.
Göran Ekman skrev:Jimmy Nilsson skrev:Har använt trailerfälgar med noll i offset på våra vagnar. Blir lite smalare än med dubbelhjul men belastningen på lagren bör bli samma. Ang att byta centrum så hade jag fått en firma till att bränna ut ringar med rätt navhål och bultcirkel. Sen bara skära rent fälgen och svetsa dit. Spar en bit på det gamla navet så är det enkelt att få den nya skivan plan.
Verkar ganska enkelt. Finns det något skäl till att man inte skulle kunna använda centrumet från en gammal fälg
Undrar hur mycket snedbelastning lagerna tål på en gammal Volvo bakända från slutet av 60talet , om det skulle vara någon annan offset än noll.
Vilka handlar med sådana prylar? Lastbils skrotar , gummiverkstäder , samt troligt vis någon på forumet, vilka mera alternativ har jag missat.
Göran i Björnarbo
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster