Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSläpfordon

Importera vagn?

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera släpfordon i detta forum

Mustangboss (trådstartaren)

#1 » 21:51:04, 05-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!
Dags att leverera, lovade frugan ett nyare hästsläp då den gamla såldes iväg. Budgeten ligger mellan 40-50000 kr och har hittat någon ifor williams jag tyckte såg helt ok ut, men för samma pengar får man en ett par år gammal vagn i England och det verkar intressant! Men är det krångligt? Får väl åka dit och hämta en antar jag, men sen då?
The older i get, the better i was.
Mustangboss
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:48:49, 27-04-2015
Ort: Dalarna
Sverige
Maskintyp: Traktor



Foton

#2 » 00:40:36, 06-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har själv köpt sidoimporterad ny Ifor. Vet dock inte vad som behövs i pappersväg då jag inte skötte det hela. Är nog ungefär som att importera bil med ursprungskontroll mm.
Vill bara säga att jag fick strul med totalvikten. Jag ville ha totalvikt 2000, vilket inte skulle vara något problem,men fick 2700 eftersom säljaren gjorde en miss. Var så gott som omöjligt (=oskäligt dyrt) att ändra så frugan fick ta BE-kort istället. Något vi dock inte ångrar idag.
Vet inte hur det funkar med begagnat men räkna inte med att du kan ändra totalvikten när du regbesiktigar den här hemma om det är en nyare vagn!
Tänk även på att det kan bli krångligare när England går ur EU! Kolla priser på Ifor i Tyskland också! Kan kanske löna sig pga billigare frakt!
Foton
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 06:44:07, 28-06-2010
Ort: Tingsryd
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: H7 MC -91
Foton 254
MF 6445 -07
Terex TC75
Valtra 700 -01


Återgå till Släpfordon

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se