Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSläpfordon

Haveri Bromstrumma Polmot Dumperkärra/tippvagn

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera släpfordon i detta forum

Törrbo (trådstartaren)

#1 » 08:06:32, 15-04-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej alla. Fick ett lagerhaveri på min Polmot boggi Dumperkärra/tippvagn, en 10tonnare. Trumman är givetvis gjutjärn, lagerlägena är smulor så det finns inget att reparera. Istället för att låta någon svarva en ny! Så undrar jag om någon vet vart man kan hitta reservdelar till dessa Polska vagnar? Kanske finns något begagnat någonstans. Har letat men hittar inget. Behöver fixa i ordning kärran snarast. Så om någon vet om någon svensk åf eller någon som vet vart jag kan vända mig så tas alla ledtrådar tacksamt emot.
Törrbo
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:17:50, 13-06-2016
Ort: Oxelösund
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo L35B&Åkerman EW-200



Törrbo (trådstartaren)

#2 » 11:31:36, 18-05-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kan uppdatera denna tråd utifall någon annan råkar ut för liknande problem. Denna vagn (antar jag. Licens)tillverkas också i Sverige under namnet ”Möre vagnen”. Så jag har fått tag på alla delar jag behövde. Sprängskisser över delar finns som länkar på Möremaskiners egna sida, dock på polska! Men en bild säger som bekant mer än 1000 ord.

8 personer gillar det här inlägget.
Törrbo
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:17:50, 13-06-2016
Ort: Oxelösund
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo L35B&Åkerman EW-200


Återgå till Släpfordon

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se