Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSläpfordon

Pimpa upp ett gammalt släp

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera släpfordon i detta forum

David, Luleå (trådstartaren)

#1 » 16:13:15, 31-10-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Knäckte axeln för några år sen på min gamla vagn och då den var så långt hemifrån så avyttrades den genom en bortskänkes mot avhämtning annons på blocket.

Ville ha en lite större vagn än den och det landade på en 4P Twin XL vagn.

Bild

Synd bara att 4Ps rosa dekaler går från att vara fula till förskräckliga när de åldrats.
Något måste göras.

På sidorna hade de lossnat nästan helt så de var bara att dra av. Lite bättre direkt.
Bild

Bak satt den lite hårdare, men med Biltemas Lable-off (som orsakade en allergisk reaktion när jag med medlet på händerna kliade på myggbett!!) så kom den loss relativt bra
Bild

Men utan dekaler så blev den lite tom.
4P har ju alltid haft samma grafiska profil, till de senaste åren då de uppdaterat den tätt. Förra året såg de nya vagnarna ut såhär.
Bild

Svart och vitt är ju tacksam färg och den nya loggan ser ju även den rätt ok ut. Så jag laddade ner 4Ps nya logga från deras hemsida och beställde hemmagjorda dekaler på dekaltrim. Gjorde även en egen modelltext på deras sida. Försökte hitta ett liknande typsnitt som deras "touring" text men gick bet.
Bild

Smetade på dekalerna på baklämmen och på sidorna. Men det känns ändå lite tomt. :screwy:
Bild

Hur ska jag få till detta till nåt som ser ut för nåt utan att se alldeles för hemkokat ut...

2 personer gillar det här inlägget.
David, Luleå
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:35, 03-04-2018
Ort: Luleå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson 550



David, Luleå (trådstartaren)

#2 » 22:21:10, 31-10-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gjorde ett omtag nu när det blivit höst.

Bort med skärmarna och rensa resten av dekalerna.
Bild

Sen gick jag loss med dekalremsan. Tillbaka med skärmarna och de fula vinterhjulen.

Bild

Passade på att göra den lite extra personlig med en extra logga på sidan.

Bild

Det skulle vara kul att sätta på alu-fälgar på den. Men att hitta begagnade med 4/100 bultmönster var inte lika lätt som det var för 25 år sen. Skulle vara fint med 13” dessutom. Om nån har två (fula är ok) Opel/Audi/VW eller liknande alufälgar 13” så hojta till. Men inga dyrgripar. Då det bara är för skojs skull vill jag inte köpa nya fina grejer.

Nu ska jag göra klart baklemmen och andra sidan.

7 personer gillar det här inlägget.
David, Luleå
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:35, 03-04-2018
Ort: Luleå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson 550

David, Luleå (trådstartaren)

#3 » 22:29:36, 31-10-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

När jag var igång så fick den gamla takboxen också en vända.

Ful
Bild

Lite polish.
Bild

Lite nördigt
Bild

Bild

Och toppa med ett varv vax. Nu är denna redo för en vinter med skidor.
Bild

Får vila på folkans takräck till det är dags att lyfta upp den på… Alfan! :vissla:

6 personer gillar det här inlägget.
David, Luleå
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:35, 03-04-2018
Ort: Luleå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson 550


Återgå till Släpfordon

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se