Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSläpfordon

Onödigt med 3 axlat.

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera släpfordon i detta forum

BigBengt (trådstartaren)

#16 » 17:19:54, 24-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

:vissla: En axel väger grovt 50kg. 2 däck till bör inte bli så mycket mer än 4 större däck med större fälg. Så Max 100kg fast jag tror heller mindre. Typ 75 isch. Det som väger mest är stommen och golvet. Tipp brukar vara tyngre då man har 2 ramar.

När jag köpte mitt släp blev jag avrådd att ta 10 tum. Min svåger som då arbetade på en maskin firma med service hade två släp. Ett med 3x10 tum och ett med större däck och två axlad.

Han påstod att den som hade 3 axlar var oftare behov av byta bromsar än den med större däck.

De körde med vagnarna dagligen året runt.

För hobby bruk spela det kanske ingen roll i det stora hela.


Mitt 3 axlade: 13 tum aluminium färgar, 1750kg axel, sidolämmar 50cm höga och delade för lättare hantera, tätare balkar c300, aluminium golv, led belysning med 2 backljus bak och två på sidan. Extra rad med infästningsögglor i mitten. 4 hål för stolpar i mitten. Winsch med trådlös fjärrkontroll, galler och kapell.

210x520 tror jag. Jag lånade en kärra som var 4,8m innan jag köpte och insåg att man blir för lång om det drar iväg.


Bild




Köp ett släp där fram och bakläm kan lossas för långa lass.

Bild
BigBengt
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:45:24, 16-04-2016
Ort: Hillared
Maskintyp: Ej angivet



InläggDetta inlägg har raderats av BigBengt den 19:28:44, 24-03-2024.


Återgå till Släpfordon

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se