Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterEfterlysningar

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterEnergi och uppvärmning

Litet Vindkraftverk till elpatron

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera värmekällor, bygge av pannrum/panncentraler, framställning av bränsle, tillvaratagande av energi osv här

Rockstone (trådstartaren)

#1 » 15:21:36, 06-08-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag undrar om någon här har något mindre vindkraftverk hemma och driver en elpatron med detta.
Kan man få det att fungera utan att det blir allt för dyrt?
Jag har nu bergvärme och vedpanna så jag tänkte bygga detta mest för skoj skull så kunde vinkraftverket hjälpa till lite.
Sitter en 6 kw elpatron i pannan nu som jag inte använder.

Om man får tag i en fackverksmast som man kan fälla som en flaggstång när man ska serva/greja med snurran och sedan resa det med traktorn, och en kabel rätt in till
elpatronen.

Har någon gjort nåt liknande och har ni tips på nåt Vinkraftverk som kan va lagom isåfall.

Jag har googlat en hel del och jag förstår att solceller är bättre men detta verkar mer spännande

3 personer gillar det här inlägget.
Rockstone
Fler än 10 inlägg

Sverige

Återgå till Energi och uppvärmning