Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterEnergi och uppvärmning

Litet Vindkraftverk.

316 inlägg • Sida 22 av 22
Diskutera värmekällor, bygge av pannrum/panncentraler, framställning av bränsle, tillvaratagande av energi osv här

fourdoor

#316 » 22:11:24, 14-08-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Janson1 skrev:Hmm, en fortsättning ändå..? Mina levnadsförhållanden har ändrats en del nu. Jag flyttade ur det stora huset till förmån för min ena son och hans flickvän som vill bo där istället. Så numera bor jag i "lillstugan" alldeles intill och intill igen så ligger smedjan. Den här smedjan tänkte jag skulle få ett litet vindkraftverk, samma som jag monterade ner för ett par år sedan. Ja, jag är inte riktigt färdig med det verkat än... När jag hade det uppsatt på min verkstad så blåste det alltid ur vind så fort det skulle till att leverera kräm. Detta verkar bero på att vindflöjeln är alldeles för liten så den gyroskopiska kraften överstiger flöjeln? Så som första åtgärd skall den få en större flöjel och sen så tänkte jag koppla den till ett element endast, ev en off-grid inverter men där har jag inte bestämt mig än... Det sura med generatorn är att den bara är på 12 volt 500 Watt 3 fas, mycket grov kabel blir det. Får se nu hur detta artar sig!


kan vara turbulent vind, har större fena med långt fäste på mina så dom följer perfekt men när det för för ryckig vind eller turbulent så svänger dom väldigt mycket
I'm not even on drugs, i'm just weird.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
fourdoor
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:02:30, 29-06-2010
Ort: C-137
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: En massa stuff.




Återgå till Energi och uppvärmning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se