Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterEnergi och uppvärmning

Problem med Kroll värmare som ej vill starta!!

16 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera värmekällor, bygge av pannrum/panncentraler, framställning av bränsle, tillvaratagande av energi osv här

stefansmark

#16 » 22:34:42, 23-01-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Magnetventilen slår till i slutet av tändfasen för att släppa på trycket till brännaren, när den skjuter in bränsle så ska manometern visa aktuellt tryck. Har du provat att justera på regulatorn?
Det är noga att inte skicka in för högt tryck i regulatorn på brännaren, den tål tydligen bara 3 bar eller något liknande. Själv har jag en extra regulator med vattenfrånskiljare.

När du försöker starta brännaren, vad händer mer exakt. Börjar den ge gnista ?

Idag ringde min leverantör alloljepannor.se och ville ha betalt för en aerotemper jag beställt, han ville dock inte ersätta mig för fabriksfelet som jag själv åtgärdat på min brännare. Tydligen gäller bara hans garanti på så sätt att han tillhandahåller nya delar i utbyte mot trasiga, att han sedan tar ledigt två veckor över jul och nyår och därmed inte kan leverera dessa delar var helt normalt enligt honom.

Kort sagt, ska ni köpa Kroll produkter vänd er till en annan leverantör än alloljepannor.se, själv har jag fått väldigt bra service av alloljeteknik.se.
stefansmark
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:46:16, 15-07-2006
Ort: LULEÅ
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Grävmaskin, hjullastare, lastbil och diverse




Återgå till Energi och uppvärmning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se