Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterEnergi och uppvärmning

Panna, släde, ben, Baxi Bonus 30

518 inlägg • Sida 1 av 35
Diskutera värmekällor, bygge av pannrum/panncentraler, framställning av bränsle, tillvaratagande av energi osv här

dc_lindberg (trådstartaren)

#1 » 17:24:44, 01-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tar tid detta med att få in den nya pannan...

Är det inte det ena som krångar, så är det det andra..

För att kunna säkert lyfta ned pannan, och sedan rulla in den från källardörren, över 3 trösklar, 2 skarpa 90's förflyttningar, så har jag valt att tillverka en släde.
NB: jag kan -inte- svetsa! ...men jag har papper på det från MedborgarSkolan!

...njut... :coffee:
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Fråga/problem:
- hur att få till ngt att ställa släden/ramen på med pannan på i pannrummet, när jag väl fått in den dit.
???

Plan:
- byta ut hjulen mot "pelare/ben"
https://www.bauhaus.se/lankhjul-100x36mm-vridbart.html
Material hemma:
Bild
och
- 10mm's plåt
- 12mm's plåt
...vinkel slip... ingen skärbrännare...
- funderar på att göra 4st plattor, samma form som rackhjulens.
- svetsa på en skarv mutter M20 (det som finns lätt tillgängligt på Biltema...)
- M20 gängad stångbit. Svetsa på en mutter i nederänden på den gängade stången (så man har nått att vrida på stången med).
- Låsa stången mot skarvmuttern med en vanligt mutter
- Platta på golvet med en M20 "bricka" på svetstad på mitten som "guide" för den gängade stången

Hur låter den idén för att kunna "fin justera" pannans höjdläge?
- 2 punkter är på samma höjd
- 2 punkter är på olika höjd
- dvs 3 olika höjdlägen...

Är M20 "over kill", vi tala om ben som blir kanske 20cm höga, och skall tåla en belastning av 600kg i 30-40 år eller så.

https://www.biltema.se/bygg/fastelement ... 2000017295
GÄNGSTÅNG DIN976A M20X1M
Art. 19-397

https://www.biltema.se/bygg/fastelement ... 2000018782
FÖRLÄNGNINGSMUTTER M20X95MM
Art. 19-520

https://www.biltema.se/bygg/fastelement ... 2000021231
FYRK.BRICKA FZV 50X50X5X21
Art. 87-0071

https://www.biltema.se/bygg/fastelement ... 2000017875
MUTTER 5ST M20 8.8
Art. 19-898

...eller tänker jag galet nu?
:klia:
Första tanken, när jag började med släden/ramen, var att använda 4-kants stål (skaffade 80x80x4 för det), men det blir knepigt att finjustera höjden då... Avser i vart fall att ställa ack-tankarna på 4-kants rören så jag får in ventilering under dem och kan få upp isolering under dem osså.
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11



Ludde eriksson

#2 » 20:46:31, 01-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Med 20 cm höjd känns det inte för överdimensionerat. Obs, känsla!
Det gäller att det blir stadigt utan att det gungar, tråkigt med anslutningarna till pannan som får stryk annars.
Viss skillnad på tex 5 istället för 20 cm, en hel del skillnad på belastningen av infästningen av stången också.

Men säg att du kommer åt att svetsa diagonalstag på 3 av fötterna när det väl är injusterat, då behöver du aldrig fundera mer :klia:

1 person gillar det här inlägget.
Ludde eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:20:37, 03-06-2013
Ort: Edsbruk, Västervik
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM350 Boxer -66
BSA A65 Lightning -70
Caddy 4-m -10
Svarv Batignolles -52
Zetor 5511 -72
Volvo V70 -01 140 hk

toker

#3 » 20:50:36, 01-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Baxi pannor går det i vissa fall klä av plåten på ett enkelt sätt min Baxi solo+ levererades så dom är enkla att få på plats eftersom dom inte är så ömtåliga..
toker
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:23:55, 02-07-2011
Maskintyp: Ej angivet

Michael Meier

#4 » 21:11:09, 01-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

M20 gängstång är absolut inget överdrivet, någon form av tass under lär du ha också.

du kan rulla släden på rör också eller som du tänker, med hjul, dock inte fyra.. det blir smidigare med tre hjul.

behöver du hjälp med baxningen ? tänk på att du ska leva några år till, förta dei inte på pannan .
/Michael M

2 personer gillar det här inlägget.
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

dc_lindberg (trådstartaren)

#5 » 21:14:47, 01-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kikade på att försöka ta av plåten ("kläderna" på pannan).
För mycket jobb till för få kilon.
Keramiken får inte tas ur, men den väger heller inte många kilon.
Sitter fast med 425 + X. 400 + X var liksom ingen vinst i sammanhanget.

Vi får klura mera på det där med fötter/ben. Inte där än, på långt när.

Behöver råd:
- är jag dumsnål om jag använder 10mm's plåten till att göra rektangulära plattor i samma dimension som rackhjulens är = så jag kan byta ut hjulen mot dessa plattor med ngn form av ben fastsatta på när jag kommer väl dit hän?
- eller bör jag ta 12mm's plåten som jag har att välja på?
I mina -ögon- så skulle jag nöja mig med 6mm's plåt, men det har jag ingen (jo... 60x6, men jag har inte lust att skarva...svetsar för dåligt för det).

En annan tanke jag har/hade var att använd det där 80x80x4 stålet som ben - men det kräver "exakt" mått. Ger ju inte möjlighet till finjustering...

Har inga bra bilder på läget i pannrummet, men den här kanske kan ge en vink?
Bild
Baxin får ersätta CTCn + varmvattenberedaren.
Sockeln är 56cm bred - pannan är 62cm bred.
Djupet 152cm; pannans lucka kommer ungfär kant i kant med sockeln vid dörren...(dörren måste bytas till brandskyddsklassad).
Problemet är egentligen golvbrunnen... hade den legat mitt på golvet hade jag inte haft något trassel med att knögla in en ny panna.
Senast redigerad av dc_lindberg 21:38:08, 01-01-2019, redigerad totalt 1 gång.
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

jonnordvall

#6 » 21:35:30, 01-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är det bilden som luras eller har du ett jättehål runt stosen från panna in i murstocken?

Får för övrigt någon slags nostalgisk hatkärlek när jag se anslutningen av pannan. Åla sig in där med hammare och mejsel och göra ett arbetshål för att renovera skorsten......
Finns ju gott om plats där! Kunna stå bredvid pannan nära stosen. Fusk d0 man inte behöver åla sig in uppepå pannan krama rören och joabba:)

Går inte pannan att ta på en säckkärra in? Eller det är Allts är kanske för trångt?
"Börja inte trä jon!"
jonnordvall
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:23:26, 06-09-2014
Ort: hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo viking -63
Zl16d (hjullastare)
Swekip 1200f -08(såld)
fe 35 guldkalv -57
grålle (sambons vinterobjekt)
2st Gmc epatraktor från ca 1930
Saab v4 -73
Nv motorcykel -53
Zetor 6718 -80
En halv jcb 3t grävare ca 1990

Michael Meier

#7 » 21:46:49, 01-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

skorstenen är längre in än väggen
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

dc_lindberg (trådstartaren)

#8 » 21:50:06, 01-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Skorstenen är glidgjuten.
Hålet du ser är blåbetongväggen. Jag fräste duktigt till killarna som glidgjöt skorstenen, så de åkte på att täta ordentligt kring rökgasstosen ;-)
Tack för påpekan :-) :buga: :shake_hands:

Pannan ska ned för den yttre källartrappen.
Problemet med pannan är att den saknar lyftöglor... å då tippar den grymt när man lyfter i avluftningsröret... ingen bra lösning...
=> en ram, släde, att ställa panna på så man får in lyftstroppar under den.
=> se'n ska den "knuffas" in under yttertrappen med ca 2dm för att komma in under uttertrappen där källardörren är...
=> lika bra att sätta hjul på släden
=> problem... trösklar, 3 st...
=> fick -rätt tips- "rull spett"; det vore perfekt hjäpmedel.
Säck kärra hade iof varit en god idé, men släden gör samma jobb.

Väl inne i pannrummet så skiljer det ca 20 cm mellan rökstosen på pannan och det hål som finns taget (nr 2) i skortstensstocken.
Jag vill ha upp pannan från golvet (jmg Värmebaronens), för att det gör det lättare att städa, lättare att sköta pannan. Där kommer släden in en gång till, som en "monterings ram".

Placeringen av CTCn var för... taskig... att plåtarna inte sitter fast på den beror på att jag kan inte komma åt att skruva tillbaka dem! Sprang läck i anslutningen till pannan för varmvattnet (fick leta felet - var duktigt blött i pannrummet!)... hur ... tänkte rörmockaren?!... å 4-kantsröret han la som främre stöd åt CTCn blockerar 25% av golvbrunnen!...
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

jonnordvall

#9 » 21:58:39, 01-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Såg fel på bilden:)

Dom där rören och utrymmet är väl iaf av dom bättre 50 procenten av panninstallationer. Tyvärr:)
Lycka till. Att rulla saker.på rör är underskattat. Är röret i rätt grovlek tar man även saker över trösklar med lite planerande och några rör
"Börja inte trä jon!"

3 personer gillar det här inlägget.
jonnordvall
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:23:26, 06-09-2014
Ort: hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo viking -63
Zl16d (hjullastare)
Swekip 1200f -08(såld)
fe 35 guldkalv -57
grålle (sambons vinterobjekt)
2st Gmc epatraktor från ca 1930
Saab v4 -73
Nv motorcykel -53
Zetor 6718 -80
En halv jcb 3t grävare ca 1990

dc_lindberg (trådstartaren)

#10 » 22:20:14, 01-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Utan rör (stockar) hade Vikingarna inte kunna ta sig fram med sina skepp!
I den jämförelsen är mitt lilla pann problem intet ;-)
Jo - jag tänkte på rör först, men så insåg jag att en släde på hjul skulle ge mig möjligheten att klara jobbet helt själv.
- lyftet ned för källartrappen; kontrollerat
- aschandet in under entretrappan; hjulen kommer att vara till stor hjälp, och risk, när pannan ska röra sig i sidled på ett par plankor över det nedersta trappsteget.
- sen står pannan klar på entré golvet för att "lyftas" in över källardörrströskeln
- i källargången/entrén kan de stå ett tag i vänta på "inspiration" och ändock vara flyttbar
- se'n ska den vidare genom korridor 90' och 90' över två trösklar till
(trösklarna är vara ca 3x14cm, men "liten tuva fäller stort lass")
- väl inne i pannrummet kommer jag inte att ha möjlighet att installera pannan på en gång; på släden är den "flyttbar"
- när jag väl ska installera pannan vill jag helst ha upp den från golvet och ut en bit från väggen så det -går- att komma åt, då blir ramen till stor hjälp, alternativet är att gjuta på sockeln å då hamnar golvbrunnen -helt- fel... varför hela pannrumsgolvet borde göras om så att golvbrunnen skulle kunna placeras i mitten av rummet (där jag hade velat haft den...)

Tror jag tänkt igenom alla problemen hyfsat. Men om jag fattat vettiga beslut, det är en helt annan sak... Därför använder jag nu Maskinisten som bollplank - för ni har säkert bättre idéer och lösningar än de jag fastnad vid/i... :-)
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Mikkel

#11 » 23:26:02, 01-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har inte hela bilden klar, så några frågor/ideer:
- 3 cm högra trösklar borde du komma över, kan vara bra med några kilar/ramper så du kan rulla över.
- Släden ser mindre ut än Baxi-pannans mått 56 x 152, stämmer det ? Hur ska släden sitta under pannan, jag trodde först att pannan skulle stå inne i ramen av vinkeljärn ?
- Kommer golvbrunnen hamna mit under Baxi-pannan ?
- Hur kommer du att lyfa upp pannan, har du en palllyft att tillgå ? Eller en garagedomkraft ?
- Är de två bakre punkterna på samma höjd, och de två främre olika, det yttre mot mitten av rummet behöver justeras mest ?
- Om du markerar ut var pannan ska stå med sina fyra hörn på golvet så kan du ju förtillverka några grova passbitar och en främre och en bakre balk som ligger rätt avvägt. Men först ska CTCn ut förstås.
- En ritning på pannrummet med nya pannan inritad hade inte varit fel
- Du skulle som någon skrev behöva några hjälpande händer...... :shake_hands:
Allt är omöjligt, bara man vill !
Användarvisningsbild
Mikkel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 00:52:25, 16-08-2014
Ort: Eskilstuna
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF35

dc_lindberg (trådstartaren)

#12 » 00:23:45, 02-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för bra frågor:

Jag har inte hela bilden klar, så några frågor/ideer:
M:
- 3 cm högra trösklar borde du komma över, kan vara bra med några kilar/ramper så du kan rulla över.
A:
Det är det jag hoppas på, men förbereder mig på att jag kanske måste hjälpa till med att "lyfta".

M:
- Släden ser mindre ut än Baxi-pannans mått 56 x 152, stämmer det ?
A:
Panna är 540mm bred och 920-ngt mm lång.
Pannan kommer att stå på insidan av släden/vinkeljärnen på kortsidorna.
Tillverkaren är -helt säker- på att pannan tål att stå så.

M:
Hur ska släden sitta under pannan, jag trodde först att pannan skulle stå inne i ramen av vinkeljärn ?
A:
Ja. Se föregående svar.

M:
- Kommer golvbrunnen hamna mit under Baxi-pannan ?
A:
Nej. Men risken är att den delvis kommer att var -bakom- pannan.
Gillar det inte alls!
Kommer att sträva efter att ha så god åtkomst som möjligt till golvbrunnen.
Egentligen skulle pannan stå som CTCn, men då har jag 80cm till ytterväggen, o kravet är minst 100cm, och då skulle golvbrunnen helt blockeras... å -det- är inte acceptabelt.

M:
- Hur kommer du att lyfa upp pannan, har du en palllyft att tillgå ? Eller en garagedomkraft ?
A:
Kommer att använda:
- palldragare för att flytta pannan till källartrappen.
- Se fotot på I-balken. Den lägger jag över trappan. Pallar upp. Rullvagn. Kättinglyft och motorlyft.
- Första lyftet från palldragare till släde görs med krok i avluftningsröret, 1 1/4". Pannan tippar då ca 30cm och skjuvar ca 20cm. (tippar ned i ena hörnet.
- när pannan står på släden förankras denna med spännband runt pannan och en ännu inte tillverkad avlastande ram på ovansidan av pannan.
- därefter, antingen lyftstroppar eller lastbilsspännband runt under pannan. Fästes i motorlyften som hakas fast i kätting lyftet som hänger i rullvagnen som sitter på I-balken.
- lufta, knuffa ut över trappan, fira ned.
- Nedersta trappsteget är ca 20cm utanför entrétrappavsatsen, så pannan ska knuffas in med ca 20cm + "kanas" 45' ned om nedersta trappsteget. Räknar med att en bit 20mm''s plywood fixar sista trappsteget.
Se'n kommer trösklarna...

M:
- Är de två bakre punkterna på samma höjd, och de två främre olika, det yttre mot mitten av rummet behöver justeras mest ?
A:
Ja.
Hitom sockeln sluttar golvet med ca 2cm.
Härav tänkte jag att om man gör ben av gängad stång, som man ställer på ett plattjärn på vilket man svetsat fast en 5mm's bricka, så har man ett "flexibelt" stöd som tillåter golvets lutning, och brickan hindrar stången från att ascha i sidled.

M:
- Om du markerar ut var pannan ska stå med sina fyra hörn på golvet så kan du ju förtillverka några grova passbitar och en främre och en bakre balk som ligger rätt avvägt. Men först ska CTCn ut förstås.
A:
Just det... o det är vinter... o LVVP är inte på plats... för Ack-tankarna är inte på plats, å allt beror på att jag fokuserat på att få in pannan.
Ack-tankarna, bara 2x500L kommer att få stå på var sin sida om fönstret (som inte finns med på bild) vilket är mitt emot varmvattenberedaren, så de där 80cm blev -84cm dessutom. Iof var tanken först att ha ack-tankarna bakom dörren, tillhöger utanför bild, men eftersom pannan måste vändas ditåt så får ack-tankarna flytta på sig, tror jag...
Vill ha in pannan i pannrummet -innan- jag beslutar mig; vill se delarna på plats i det trånga utrymmet.

M:
- En ritning på pannrummet med nya pannan inritad hade inte varit fel
A:
Försökte, men iddes inte. Saknar millimeterpapper å i datorn behärskar jag det inte.

M:
- Du skulle som någon skrev behöva några hjälpande händer...... :shake_hands:
A:
- mmm...jag "beställde" ny panna av en för 8 år sedan... för 10 år sedan var Extuna på plats, väntar fortfarande på offerten... i April i år var Fröhlings på plats, väntar fortfarande på offerten... en rörmockare var på plats i april, men hans offert var 50% över vad installationen skulle kosta... beställde filmning av avloppsrören ifjol, 2 gånger, samme individ, väntar på'n än... Ska jag fortsätta?...
Har två grannar som kommer att hjälpa mig om de har tid och möjlighet - men lyftet kommer säkert att bli dagtid en vardag... å då är de på sina jobb... Jag har frågat/bett om hjälp av en som har både utrustning, släktingar, och kontakter för lyften, i juli, väntar fortfarande på svar...
Eftersom marknaden är sådan att ingen vill, och de som vill inte är pålitliga, skojar, ockrare, så får man lösa jobben själv :coffee:
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Mikkel

#13 » 01:39:25, 02-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

OK då förstår jag lite bättre. Ditt pannrum ser väl ut något liknande, varje skalstreck 1 dm, varje ruta 1 cm

Bild
Allt är omöjligt, bara man vill !

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mikkel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 00:52:25, 16-08-2014
Ort: Eskilstuna
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF35

bonnen513

#14 » 06:45:12, 02-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fått för mig att jag sett lyftöglor på min Baxipanna under toppplåtarna men jag är ej 100 på det

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bonnen513
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:36:25, 21-03-2013
Ort: Tämta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: valmet 6800
lamborghini formula 135
huddig 760
valmet 805 såld till skojarna i fritsla
valmet 903 renoveringsobjekt på is
mf 35x
Lamborghini Racing 150
Valmet/Valtra 900
Strautmann Giga Vittesse 2

v702

#15 » 08:19:04, 02-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

bonnen513 skrev:Fått för mig att jag sett lyftöglor på min Baxipanna under toppplåtarna men jag är ej 100 på det


Reservdelsteckningen i manualen visar två järn som borde vara lyftöglor.
Ibland vill man bara vara pensionär, men hur ska man hinna det?
v702
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:44:36, 14-11-2008
Ort: Hälsingland.
Sverige
Maskintyp: Traktor


Återgå till Energi och uppvärmning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se