Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterEnergi och uppvärmning

Flisförråd med öppningsbara tak

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera värmekällor, bygge av pannrum/panncentraler, framställning av bränsle, tillvaratagande av energi osv här

hedin (trådstartaren)

#1 » 23:31:18, 26-03-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ska till att bygga pannrum med flisförråd i sommar, är det nån här som har ett flisförråd med öppningsbara tak som vill dela med sej av era erfarenheter och lite bilder på hur ni byggt? Tanken är att det blir ett brutet tak, där ena halvan ska gå att öppna, pannrumsdelen blir en meter lägre för att inte störa öppningsfunktionen och för att jag inte behöver samma höjd där...
hedin
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:11:27, 20-12-2011
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Holder p70



palle1

#2 » 23:39:52, 26-03-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har sett en konstruktion med ett rullande tak, som skjuts i längdled med förrådet. Inte så vindkänsligt som de man reser upp. Har sett tak som blåst av. Byggde mitt eget som en lastbilspressenning.

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
palle1
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:55:06, 30-07-2012

hedin (trådstartaren)

#3 » 14:33:03, 27-03-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ok, har inte möjlighet att kunna ha rullande tak då jag ska ha då jag ska ha öppningsbara dörrar på väggen också för att kunna tippa in flis med lastbil eller traktorvagn också...
hedin
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:11:27, 20-12-2011
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Holder p70


Återgå till Energi och uppvärmning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se