Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenMaterialval och -beräkningar

Telferbalk

16 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera materialval och hållfasthet här

QV_

#16 » 13:12:14, 30-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det var det "katten" betydde.
Men även om jag sätter stopp så är inte balken fix utan gungar i leder.
Så en stämp i mitt fall måste vara ett U som håller riktningen på balken.
I mitt fall känns det inte säkert.
Hade jag en fix balk med åkvagn så skulle det kännas tryggare.
Min Travers är ju med 2 st 10 meters balkar med en 6 meters hängades under som då telfern åker i.
Hela systemet kan gunga 1 dm åt valfritt håll. Att det bara blir 1dm beror på att jag har de kortaste gängstängerna från Demag.
Om någon anser att en upphängningen som kan gunga är fel så är allt upphängningsmaterial original Demag, Det skall vara så. Någon har även sagt att är traverssystemen så stort som jag har så skall man inte ha fasta balkar, utan det skall vara ledat. Men jag är en novis på området. Den enklaste lösningen för mig är att inte lyfta för tungt med anläggningen.
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65




Återgå till Materialval och -beräkningar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se