jos4561 skrev:jag har då bytt kam å lyftare pga fel olja utan zink, gammal motor med hederliga mekaniska lyftare gillar zink var slutsatsen av det iaf för mig. dom såkallade klassik oljorna brukar ha zink, men absolut minimalt som oljebolagen tror går vägen.
sen skar det skotrar på löpandeband här när den blyfria bensinen slog igenom, renovering å annan 2-takts olja så funkade det igen.
jos4561 skrev:jag har då bytt kam å lyftare pga fel olja utan zink, gammal motor med hederliga mekaniska lyftare gillar zink var slutsatsen av det iaf för mig. dom såkallade klassik oljorna brukar ha zink, men absolut minimalt som oljebolagen tror går vägen.
sen skar det skotrar på löpandeband här när den blyfria bensinen slog igenom, renovering å annan 2-takts olja så funkade det igen.
jos4561 skrev: .... i dag tycker jag är att man kan aldrig förutsätta att den som står bakom disken vet ett smack av det dom säger eller säljer oavsett hur säker dom låter.
man får allt läsa på läxan själv ....
Michael Meier skrev:jos4561 skrev: .... i dag tycker jag är att man kan aldrig förutsätta att den som står bakom disken vet ett smack av det dom säger eller säljer oavsett hur säker dom låter.
man får allt läsa på läxan själv ....
Jaa, det är några riktiga blåsningar man går på innan man har förstått hur det fungerar, smulor till hela kakan kan "experter" leverera men inte sammanfattningen.
dc_lindberg skrev: .... Den här tråden handlar dock inte om att vara överens, den handlar om vad vi varit med om och vad vi själva uppfattar som orsakat av det smörjmedel vi valde vid tidpunkten som ledde till "katastrofen" ....
Återgå till [Allmänt] Bränslen/oljor/fetter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster