VHK116.1 skrev:Många maskiner har inga gulmetaller i transmissionen.
Gulmetaller förekommer oftast i synkringar på bilar.
Att metallen skulle förintas av EP tillsatser är inte troligt?
Viktigt är också om det är våta bromsar och där skall GL oljor
inte användas utan endast oljor av LS typ.
Men alltid skall tillverkarens rekom. följas oavsett.
GL5 LS då? Hybran plus, GL4
olja som krävs i många nyare produkter med våta bromsar? Vad som finns i transmissionen vet bara tillverkaren? och vad denna skall ha för olja? gulmetaller förekommer? Till exempel lamellpaket? Att GL-olja fräter på gulmetaller förekommer?
VHK, nu har jag skrivit lite med din stil ovan. Tycker du att det är tydligt? Att du dessutom har fel eller inte har en aning om vad du skriver om, det tycker jag är illa. Och att vi dessutom har haft trådar om detta innan och med fakta i och hänvisningar till var man hittar denna fakta gör bara denna tråd totalt missvisande!
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Dubito, ergo cogito, ergo sum