Re: Äldre tvåtaktare SAE30 eller SAE50?
Postat: 21:51:09, 10-07-2017
Ah!
Gammal teknik. Du har en filt som skall ligga inners 4595 och 4596. Borde väl egentligen inte skilja?
Den skall vara "oljefyld" för att täta och smörja (motsvarande finns på BMW /5-7 med brytarspetsar; fast där skall filten smörja kamaxeltappen. Om den inte smörjer så "skär" tappen... o man får skaffa ny kamaxel... (i värsta fall).
Kan ev., finnas skäl att studera den lösningen närmare o se om den är modifierbar till moderna axeltätningar ?
Nu ska den iof också klara av slitage från utsidan av jord mm när fräsen jobbar...
Gammal teknik. Du har en filt som skall ligga inners 4595 och 4596. Borde väl egentligen inte skilja?
Den skall vara "oljefyld" för att täta och smörja (motsvarande finns på BMW /5-7 med brytarspetsar; fast där skall filten smörja kamaxeltappen. Om den inte smörjer så "skär" tappen... o man får skaffa ny kamaxel... (i värsta fall).
Kan ev., finnas skäl att studera den lösningen närmare o se om den är modifierbar till moderna axeltätningar ?
Nu ska den iof också klara av slitage från utsidan av jord mm när fräsen jobbar...