Så här ser det ut i dunken idag. Det är karburatorsprit. Har löst upp nästan all klet.
Det här med tvåtaktsolja har jag hört från flera håll. I början var det för att dieseln var så torr att den inte smorde insprutningspumpen tillräckligt. Kanske upptäckte de som körde med tvåtaktsolja att det inte blev alger i deras tank. Jag vet inte. Det finns ju tillsatser av flera olika slag, tex Omega och en del av dem kanske fungerar också. Men tvåtaktsoljan är nog billigast.
Måhända att tvåtaktsoljan gör att algerna när de ska para sig och förökas, halkar av och det blir inget gjort
Jag har tänkt på värmen också. Men släpa in husbilen i verkstan och ockupera den i veckor, vågar jag inte.
Rätt som det är måste något fixas på nån
traktor eller bil.
Jag vet inte om jag vågar sätta en värmestrålare under tanken, det känns lite farligt. Är en eltemper mindre farlig?
Jag vill ju inte ha en varm vinter heller.
Jag byggde husbilen på en MB 508 1978. Det är en fantastisk motor i den. Den står hela året och sen startar den på en sekund. Jag tror den heter OM125 och är konstruerad på 40 talet. Kör man 70 så drar den ca litern, men lägger man sig runt 90 -100 så drar den mer
olja än diesel