Tänkte att Torbjörn fattade "vinken" om varför Molydensulfid parades med speciell
olja i vissa Citroenbilar åtminstone förr, jag hade en DS 21 å tvättade ofta hydraulfiltret å hade fått tips att man skulle använda sprit!
Första ggn. så råkade en
o-ring nudda en trasselsudd på bänken å o-ringen blev tokig å for iväg som en spindel, men slängde ner den i spritskålen å där blev den snäll igen! Så hela systemet var uppbyggt för en typ av olja ! Nästa oroblem blev att efter några 100 mil så kunde den börja låta i framhjulsbromsarna å den var väldigt behaglig att komma åt för oken satt på översidan skivorna första ggn. de hände stod jag å funderade ett tag
visst fan allt hänger ju ihop då menar jag allt! Tog rödsprit å fixade på lite på kolvarna å allt blev ok igen men hörde med han i Uppsala å fick besked direkt att de var OK med detta! han sa att de tillverkade minst 2 olika versioner av system/oljor SÅ står det uttryckt en version så använd denna! De var nog inga skrönor att de blev stående lite varstans när ägarna inte visste hur de skulle servas!
Som fotnot så hade Carawellerna typ samma speciella oljor med för några plan kom aldrig upp i luften sen flygmeken fyllt fel olja å tur var det för annars så skulle de blivit olycka direkt! Följ anvisningen de blir nog billigast så