Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Bränslen/oljor/fetter

Hydraulolja

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera bränslen, oljor och tillsatser här

gedholm

#16 » 06:15:04, 19-06-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

för några år sedan var bt dyrare än swedol då skickade jag ett mejl och klagade och fick till svar att den det har var av högre kvallite så nu måste bt sänkt sina kvallites krav när den är billigare
gedholm
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:17:05, 08-08-2012
Ort: härnösand
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: valmet,mf35,bm10,mf135,steyer 180



mopar340

#17 » 10:44:38, 19-06-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

gedholm skrev:för några år sedan var bt dyrare än swedol då skickade jag ett mejl och klagade och fick till svar att den det har var av högre kvallite så nu måste bt sänkt sina kvallites krav när den är billigare


När det gäller kopplingen pris-kvalitet på oljor är den rätt svag, det mesta handlar om hur mycket kunden kan tänka sig betala.

Många oljor kan ha påslag på 5-20 ggr från produktens kostnad till vad slutkunden betalar.

1 person gillar det här inlägget.
mopar340
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:52:40, 21-05-2019
Ort: Luleå
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Fråga mig om oljor...


Återgå till [Allmänt] Bränslen/oljor/fetter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se