Hej!
Nu verkar det funka som tänkt.
Jag har låtit frityroljan gå genom ett
sil och ett 5 my filter.
Startar och stoppar på diesel, har två 3-vägskranar för matning och retur.
Det finns ingen matningspump på min Kubota Z482 så dieseltanken måste stå över motorn.
Frityroljetanken har fått en elektrisk bränslepump som matar via en
oljekylare från VW/Audi.
Den är kopplad mellan
vattenpump och
termostat, får alltså varmt vatten direkt.
Det går att koppla över från diesel rätt snabbt efter start, ett par minuter typ.
Det märks inte alls om motorn går på diesel eller frityrolja, möjligtvis lite snällare doft när den går på frityrolja.
På bilden finns ett filter mellan oljekylaren och insprutningspumpen, detta funkade inte alls bra så borta nu.
Varit lite strul att få allt luftat, drog in
luft på dieselsidan och det tog ett tag att få ut all luft ur oljekylaren.
Har väl kört ca 20 timmar, återkommer efter en långtidstest
M.V.H
/AO