Låg en hel del "stålkulor" i behållaren för däckpasta, blästermedel tro?
Men varför i en plastkopp som omöjligen satt på själva maskinen vid lackering mm?
Luftregulatorn hängde och slängde, och någon
mutter kunde ej hittas i medföljande förpackningar.
Muttern hittades senare i soporna, trä/plastemballaget som skyddade maskinen under transport.
Den grå pelaren var lagd ovan på luftregulatorn med alltför lite
skydd och fastsättningar som skydd för maskinen i övrigt, och har troligen tryckt på regulatorn så att muttern lossat under transport.
Alternativt att regulatorn inte ens dragits fast ordentligt vid fabriken då den lilla flärpen som syns i hålet intill det gula vredet fick böjas undan lite för att kunna få upp regulatorn i hålet, och att muttern bara lagts på plats ovanpå och ramlat av under första
truck transporten.
Regulatorn fungerar och kunde dras fast igen med muttern, så den tycks inte ha tagit någon större skada
Samt att det var en lackskada på den Grå pelaren som syns i bild ( skadan syns ej i bild ) p.g.a dålig paketering.
Hela däckmaskinen satt f.ö endast med en
skruv i träskivan ovanpå den mycket porösa och billiga träskivan lagd ovanpå en ännu billigare pall.
3 till skruvar kunde för hand plockas upp ur de övriga 3 fästpunkterna, inte ens dragna alt, utryckta under transport
Muttern på dragarmen helt åtdragen vilket ger en öppning på Max 350mm ( utan plastskyddet som syns i bild nedan )
Svetsarna kanske inte helt optimala...
Muttern lossad "några varv"
Max gap ca, 390mm, en bit från de angivna 406mm om de nu avser detta mått.
I övrigt fungerar maskin ok, däckjärnet som medföljer var blankt och fint, men inte direkt stadigt.
Järnets I form kommer nog snart övergå i en C form misstänker jag.