Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenVerktyg och verkstadsmaskiner

Balanseringsmaskin som strejkar

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera verktyg och verkstadsmaskiner här

Åsa-Nisse (trådstartaren)

#16 » 18:00:31, 19-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fick hjälp idag av en gammal klasskompis som pysslat med elektronik i gamla skolan sedan 45 år tillbaka. Markusb var på rätt spår med att det var en elektrolytkondensator som tydligen styrde inkopplingstiden till kontaktorn till hjulrotationen. Ingen konding så blev det heller ingen drivning och sedan var det bara att försöka hitta rätt värde på en som gav rätt funktion :huh: . Det blev lite lödande och bytande, men nu går maskinen perfekt igen. Som ny. :hurra:
Synd att det inte fanns något schema att tillgå för dessa maskiner. Det hade ju underlättat mycket.

2 personer gillar det här inlägget.
Åsa-Nisse
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:37:03, 26-07-2012
Ort: Mitt i Småland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 6200, 3,5 t grävare, Terri mm



Zwap

#17 » 09:57:32, 18-12-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gammal tråd men jag råkade ut för samma felmeddelande (E1) på en Hofman Geodyna 77, den gången var det kortslutning i två av de tre IR-dioderna i "ögat" som läser av ringen som talar om vart hjulet är i rotation.
Original sitter det 3st seriekopplade 950nm Osram SFH400-serie IR-LED men jag hade 3st "noname" 950nm IR-LED som jag lödde dit istället, funkade perfekt efter bytet av dessa.
Skicka PM om någon önskar en kopia på bruksanvisningen till denna gamla balanserare.

2 personer gillar det här inlägget.
Zwap
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:07:44, 16-12-2017
Ort: NV Skåne
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Dodge Polara

bartonenterprises

#18 » 14:23:04, 06-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hi to all,

sorry that i speak only english and french.

i am looking for a manual, instructions or documents for a hofmann geodyna 77 and at last it seems that i have found someone who has them!

please may i contact you for these documents even though it is my first post on your forum.

regards,

john
bartonenterprises
1 inlägg
 
Blev medlem: 14:08:23, 06-06-2018
International
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: manitou mce30h


Återgå till Verktyg och verkstadsmaskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Lars.A och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se