Hei
KRETSKORT OG BREMSEMAGNET:
Da tror jeg at jeg har løst gåten med det lille kretskortet.
Det er nok en halvlikeretter.
Komponentene på kortet er tydeligvis: 2 Rectifier Dioder og 2 Varistorer.
Jeg koblet en fase AC 230V over kretskortet der hvor vikling inn og vikling ut var montert ved 400V oppsett.
Da målte jeg målte meg fram med DCV på multimeteret fant jeg 109V DC som vist på bilder.
Koblet til bremsemagneten og motoren roterer lett som bare det.
Det kommer litt brummende lyd fra magneten, men det tenker jeg kommer av at vi ikke har eksakt likestrøm DC.
Ingen røyk
FORSYNING TIL MOTOR:
Jeg har nok løst denne gåten også.
Det har seg slik at det lille kretskortet er merket med W1 og V1. Disse på samme side av koblingsbrettet på motoren.
Da hvet jeg med stor sikkerhet hva U1 er av farge og følgelig også hvem som er W2, V2 og U2.
MOTORHVERN/SKYDD:
Det står i manualen til høvvelen at motoren er utstyrt med et motorhvern.
Derfor er nok med stor sikkerhet de 2 tynne gule ledningene i koblingsboksen noe som har med motorhvernet å gjøre.
dette kan jeg lite om.
I manualen på koblingskjemaet vises et større kretskort.
Jeg kan bare gjette på at dette ligger innebygd i kontaktoren/bryteren fra AEG.
Enten ligger dette innebygd der, ellers er det innebygd i motoren.
Her trenger jeg hjelp.
Jeg finner ingen mulighet for justering på denne AEG bryteren.
Eneste komunikasjon melom AEG bryter og motor er jo forsyningsledningen.
Denne har 5 ledere.
For meg er det naturlig å tro at dette er kun:
-
Jord (Grøn
Gul)
- L1 (Rød)
- L2 (Blå)
- L3 (
Svart)
- N (Merket med lapp med tallet 20) Denne henger direkte sammen med blå
ledning i kontakt/støpsel og er der merket med N
Hva gjør jeg nå?