Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenVerktyg och verkstadsmaskiner

Hur göra oljebyte på frihjulslyft?

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera verktyg och verkstadsmaskiner här

aaberg (trådstartaren)

#1 » 08:18:38, 13-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Igår skulle jag använda den hydraliska Hyco frihjulslyft som följde med billyften. Jag har provar den tidigare utan belastning och då har den gått upp i högsta läge. Igår var det dags att hissa upp bakdelen på bilen för att få loss hjulen. Märkte då att den bara gick upp cirka en decimeter, sedan verkade den inte orka mer, trots 7 bar i ledningarna. Någon som vet vad det kan vara för fel? Gissar själv på för lite hydraloljan (har inte bytt oljan och tror inte tidigare ägare gjort det heller). Hur byts oljan och hur mycket ska det vara? Kanske någon som har en manual för frihjulslyften? Jag har manualen för billyften men där omnämns bara frihjulslyften på en sida.
aaberg
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:56:32, 23-04-2017
Ort: Blekinge
Sverige




Återgå till Verktyg och verkstadsmaskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se