Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenVerktyg och verkstadsmaskiner

Tips på Gasbrännare?

34 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera verktyg och verkstadsmaskiner här

pextreme13

#31 » 20:15:17, 02-01-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Köpte min på Horbach i göteborg för runt 200kr inkl piezo tändare o flaska, funkar klockrent


Skickat från min iPad med Tapatalk
pextreme13
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:40:19, 10-01-2013
Ort: Göteborg
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Panhead -49
Panhead -50
Panhead -51
Shovelhead -75
Colchester Triumph 2000



Andreas.karlsson (trådstartaren)

#32 » 10:17:14, 03-01-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

pextreme13 skrev:Köpte min på Horbach i göteborg för runt 200kr inkl piezo tändare o flaska, funkar klockrent


Skickat från min iPad med Tapatalk

De var billigt isåfall....men vilket märke?
Någon som vet om blå och gul egentligen har samma modell av munstycke, förutom färgen?
"Sievert" ska visst passa på Rimac....är det kanske rentav Samma munstycke/tändardel alltihop? Isåfall finns de ju ingen anledning att köpa den dyrare varianten pga endast färgen.
Användarvisningsbild
Andreas.karlsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:35:26, 07-01-2009
Ort: Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 1120

Simnil

#33 » 12:44:47, 03-01-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Robham skrev:Den här har jag använt till fastrostade hjulbultar, finkande finfint. https://m.verktygsboden.se/mappgasbraen ... kcQAvD_BwE


Skickat från min LG-H850 via Tapatalk


Funderar på något liknande för de enstaka gånger jag behöver värma. Är det standardflaskor detta som går få tag på vart som helst eller är man fast med att beställa flaskor från i detta fall Verktygsboden?

Edit: Bildgooglade lite och snavade över denna.
https://www.amazon.de/CFH-Autogenschwei ... B000ZLZDO2
Att saker och ting är dyrare i Sverige än i vissa andra länder förstår jag men Tyskland har väl också semester för arbetare och "skaplig" sjukvård så varför samma pryttel kan vara så mycket billigare i Tyskland än här begriper jag inte...... Verktygsboden var ändå billigast i Sverige vad jag kunde se, en del ska ha närmare 2 papp för exakt samma kit......... :klia: :screwy:
Senast redigerad av Simnil 14:10:06, 03-01-2018, redigerad totalt 1 gång.
Simnil
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:31:12, 12-10-2015
Ort: Norra Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Autodesk Inventor Pro 2021

Robham

#34 » 13:47:56, 03-01-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Simnil skrev:
Robham skrev:Den här har jag använt till fastrostade hjulbultar, finkande finfint. https://m.verktygsboden.se/mappgasbraen ... kcQAvD_BwE


Skickat från min LG-H850 via Tapatalk


Funderar på något liknande för de enstaka gånger jag behöver värma. Är det standardflaskor detta som går få tag på vart som helst eller är man fast med att beställa flaskor från i detta fall Verktygsboden?
Samma produkt finns på t.ex. swedol så det borde gå att hitta även gasflaskor där.



Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
Robham
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:27:52, 12-05-2015
Ort: Östersund
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Volvo BM 6300


Återgå till Verktyg och verkstadsmaskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se