Jag har jobbat med att plocka isär sadeln ännu mera, först så bestämde jag mig att plocka av ledskruven. Det ska till en 22mm blocknyckel för att få av muttern som håller fast ledskruven men jag hade inte en sådan, bara hylsnycklar och dom passar inte in där, för trångt. Men först så skulle en mindre
axel till sidan om plockas bort för att få rum ens med blocknyckeln.
Skaftet hade intern M10 gänga så jag kunde använda glidhammaren för att få ut det.
Originalets URL: https://i.imgur.com/6ImoBmq.jpgSkaftet har ett hål i toppen och oljekanaler där kugghjulen rör sig. Måste se till att kanalen ovanför är fri från fett sen.
Originalets URL: https://i.imgur.com/vUNmVEa.jpgJag använde en trä
kil för att låsa skaftet och få bort muttern:
Originalets URL: https://i.imgur.com/vtLdd7o.jpgOriginalets URL: https://i.imgur.com/J6VTDbk.jpgDelarna isärplockade:
Originalets URL: https://i.imgur.com/T1456ob.jpgNu kunde jag mycket enklare manöverera sadeln då den inte har ledskruv eller drivskaft som sticker ut. Jag vände den upp och ner för att komma åt från andra sidan. Där finns ett skaft som kopplar en "trip
lever" samt växelspaken till en
koppling för X-matningen, det skaftet måste bort, sen kan jag plocka ut bronsbussningarna och andra grejer för X-ledet relativt lätt och rengöra dom från fett.
Originalets URL: https://i.imgur.com/bhqBSFk.jpgOriginalets URL: https://i.imgur.com/EVM5B2f.jpgKan hända jag börjar ta bort alupluggar som finns på sidan vid sadeln före dock, då får jag mycket bättre åtkomst åt alla oljekanaler och kan se till dom är rena. Efter allt detta är färdigt så kan jag börja återmonteringen igen.