Idag fortsatte jag montera ihop växellådan. Tyvärr var det stört omöjligt att få in de tre dreven där framme igen, så litet med utrymme att det inte gick med den nedre axeln ivägen. Jag fick demontera den nedre axeln igen och börja om från början. Den övre axeln måste in först, men man måste också lägga in komponenterna för den nedre axeln färdigt eller så får man inte in dom heller.
Originalets URL: https://i.imgur.com/fC3XWcZ.jpgAxlarna monterade och jag börjar skruva ihop framsidan av maskinen igen.
Originalets URL: https://i.imgur.com/jqYFBpv.jpgOriginalets URL: https://i.imgur.com/wZ2elWv.jpgOriginalets URL: https://i.imgur.com/cH4AOa5.jpgKedjan
driver växellådan till matningen, här ska även drivskaftet till Y-ledet monteras innan jag kan sätta tillbaka drivremmarna och remskivan.
Originalets URL: https://i.imgur.com/BIPW9XB.jpgOch locket är tillbaka... Tog jäkligt länge detta och väldigt trixigt... Hjälpte inte med den nya packningen som inte villa sitta på plats. fick smeta lite
vaselin på den så den skulle sitta still. Man måste få på locket riktigt rätt så det tar i ett par stift som hjälper att positionera den exakt, och så måste man få alla tre spakar på baksidan att ta i på rätt ställe på samma gång och inte rubba dom så nånting inte tar i som det ska. En gummislägga behövdes för att få på locket till slut, inpassningen mellan stiften var lite väl snäv...
Originalets URL: https://i.imgur.com/t6c57sH.jpgSå här långt orkade jag innan jag tyckte det fick räcka för stunden. Jag testade dock att det går att välja olika hastigheter genom att rotera spindeln för hand och det verkar nu fungera som det ska.