Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenVerktyg och verkstadsmaskiner

Stickel/verktygsslip, identifiering?

4 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera verktyg och verkstadsmaskiner här

Stefan.K (trådstartaren)

#1 » 22:10:35, 12-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Har köpt en stickel/verkstadsslip som ett repobjekt. Frågan är bara vad jag köpt? Har letat kors och tvärs på nätet efter nåt som liknar det jag har utan framgång :sad:

Misstänker att den är Tysk eftersom det följde med en lite lapp med tysk text men det är en rätt klen ledtråd. Har suttit en skylt på maskinen men den har ramlat av! Maskinen förefaller vara rätt gammal men i helt ok skick. Det sitter en Siemens motor på den.
Stefan.K
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 07:20:31, 19-08-2015
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



Stefan.K (trådstartaren)

#2 » 22:13:10, 12-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Försökte bifoga en bild, gick inget vidare :???:

Tror detta ska funka!
Bild
Stefan.K
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 07:20:31, 19-08-2015
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

X-IL

#3 » 10:49:50, 13-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ah den på Tradera. Jag avstod den just på grund av att det var väldigt svårt att få reda på nåt om den. Hoppas du får napp här! Var det förra ägaren eller någon tidigare som gjort renoveringen på den?
X-IL
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:46:55, 14-06-2010
Maskintyp: Ej angivet

Stefan.K (trådstartaren)

#4 » 21:57:11, 14-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Den är nog inte renoverad alls! Isärplockad och inte helt komplett kan man nog kalla det.

Den har troligtvis stått på Saab i Linköping och sen gått via en maskinuppköpare till han jag köpte den av. Har en kompis som har en uppsättning spännhylsor från en Blomqvistsvarv, ska se om jag kan knåpa ihop nåt med dom som kan funka!
Stefan.K
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 07:20:31, 19-08-2015
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Verktyg och verkstadsmaskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se