Svaret ditt er litt tvetydig, men jeg tolker det som at Shahe solgte den som ble skadet. Det er ikke veldig viktig, men det å unngå de største idiotene er gunstig når man kjøper noe som kan bli skadet.
Uansett burde du ha klaget, og fått tilbake pengene. Kinesere prøver alle mulige og umulige forslag før de gir opp. Alternativt ender de opp med at aliexpress (eller ebay) slår dem i hodet og gir full refusjon.
Jeg har hatt mange klagesaker på skade, og aldri tapt hittil. De prøver gjerne med "part refund" først, men det skal man aldri godta. Jeg forklarer dem at de fikk feilfrie penger av meg, og da venter jeg å få noe som ikke er skadet fra dem. I tillegg må man tydelig si at det man fikk er "completely useless for me".
Det har ingen ting å si at man kan reparere noe selv, eller kutte linjalen i to og få en kort som er brukbar. Det er selgers ansvar å pakke så godt at det kan forventes å overleve normal frakt. En 1m lang gjenstand er dømt til å bli skadet når bare er pakket i bobleplast.
De som sender fra Kina sier at mellom 3 og 5% aldri kommer frem. Dette må de ta hensyn til når de bestemmer pris for varen, og da må de også regne med at noe blir skadet.
Normalt regner man med at 1m3 flyfrakt ikke veier mer enn 100 kg. Da gjelder det å få så mange pakker som mulig inn den kubikk-meteren. Det begynner på sorteringssenteret...
Dette ble litt på siden av tråden, men linjaler er jo noe som skal komme uskadet frem.