Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenVerktyg och verkstadsmaskiner

Blomqvist BS600

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera verktyg och verkstadsmaskiner här

nims (trådstartaren)

#16 » 17:52:31, 07-02-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för alla tips och råd jag fått.
1956 började jag på en industri i Alvesta som tillverkade hydrauliska hissar. Där fick jag bl.a. lära mig att svarva enklare detaljer på en Blomqvist BS600. Ända sedan dess har jag känt en längtan efter en egen metallsvarv. För ca 15 år sedan kom jag över en som var till salu mitt inne i mörkaste småland. Jag tvekade inte ett ögonblick innan jag slog till och blev ägare till svarven. Den förälskelse jag då kände när jag rullade norrut med svarven på släpet den förälskelsen kan man säga har fått sig en rejäl törn. Den har i varje fall inte varit besvarad. Jag har nu lagt så många timmar på svarven som står i ett kallt utrymme så det känns klokt att ta en paus. Jag hoppas att lusten och intresset återvänder när värmen kommer tillbaka.

1 person gillar det här inlägget.
nims
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 14:03:15, 25-10-2016
Ort: UpplandsVäsby
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Willys Overland M38A1 1952



InläggDetta inlägg har raderats av nims den 23:12:46, 07-02-2023.

InläggDetta inlägg har raderats av nims den 23:17:07, 07-02-2023.


Återgå till Verktyg och verkstadsmaskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se