Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningRegistrering, besiktning, fordonsbestämmelser, maskinlagar, paragrafer

Motorredskap klass 2 eller 1 vad gäller!!!

3 inlägg • Sida 1 av 1
I detta forum diskuteras registrering/bevis/dokument/besiktning, fordonsbestämmelser, maskinlagar, paragrafer

vgarn (trådstartaren)

#1 » 22:35:39, 28-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om jag nu till exempel skulle vilja ha en gammal scania vabis till ett motorredskap vad är det som gäller hur får jag den till ett motorredskap. måste jag ha typ kran,winch,vändskiva.. Får jag till exempel dra en vattentank efter en sån med mera... vad är det som gäller!!!! Stälde frågan till transportstyrelsen om en Scania vabis som är reggad som epa. Och dom kunde inte svara på om det gick att få som motorredskap då den var reggad som epa.. När inte ens transportstyrelsen vet men vet det då!!!!! Tacksam för svar från nån som vet vad för regler som gäller och hur man går till väga...
vgarn
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:52, 08-12-2011
Maskintyp: Ej angivet



dc_lindberg

#2 » 21:36:24, 29-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

...inte ens?...
Du... kolla deras översättning av EU förordning 48... speciellt paragraferna om xenon...

Intressant fråga som smitit ögonen förbi på Maskinisten tror jag.
Se om de som har ett hum hittar tråden nu.

F.ö. --- Transportstyrelsen och Trafikverket är myndigheter... så... de är liksom skyldiga att både kunna svara på frågan och plocka fram regelverket... När de misslyckas med det får man be dess överordnade att tala om för dem vilket ansvar de har... (o gissa om de kommer ihåg'n efter det! )
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

vgarn (trådstartaren)

#3 » 02:10:36, 06-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja nu har jag fått tag på Chassi nr. från en gammal Linden kran = Motorredskap klass 2. Men förutom att det finns en Chassi plåt så bör det väl finnas ett innstansat chassi nr. Någonstans!!! Men vart.. Det är en viking innan 1959.. Nån som vet
vgarn
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:52, 08-12-2011
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Registrering, besiktning, fordonsbestämmelser, maskinlagar, paragrafer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se