Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerRedskapsbärare/Kompakttraktorer

Bygger lastare till Holder C20

19 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera redskapsbärare som Wille, LM Trac, Lundberg Hymas, Holder, Belos, Antonio Cararro mfl här

JoBy

#16 » 17:28:18, 07-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag tycker att det ser ut som att kolvstången är i linje med tapparna på grinden. Då låser den sig ...
JoBy
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:25:07, 30-01-2011
Ort: Timrå
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Toro Groundsmaster 217D konverterad till baklastare med bilmotor.



holderc20 (trådstartaren)

#17 » 19:14:31, 07-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Yes, har gjort om den som jag skrev ovan :-) Sen hade den inget övre fäste på den där bilden heller.
Det vart att fästa kolven nere, så man tiltar upp på +sidan, dock blir den ju lite mer utsatt, men det var enda sättat att montera den på för att kunna tilta som jag ville.

Som Jon Andreas sa så blev det lite meck med tilten i och med den branta vinkeln, men hittade inget bra sätt att sätta armarna utanför ramen/infästningen.
Hade varit kul att kika på en orginallastare, dom fästena ser ju väldigt smäckra ut...
holderc20
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:15:36, 26-06-2014
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Holder C20

holderc20 (trådstartaren)

#18 » 22:32:41, 09-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har dragit klart hydrauliken och skulle provköra, körde först slangarna i en hink för att kolla vilken som var tryckslangen. Det som kom ut därifrån såg väl sådär ut... ;-) brunvattnigt äckel, typ. Så det blir ett litet oljebyte.
Har hittat tapp-plugg på bakaxeln och en nivåplugg med en insex, sen har jag inte hittat nått mer. Är denna olja även till växellådan? Är orolig att det ska vara en skiljevägg där, men det kanske det inte är?
holderc20
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:15:36, 26-06-2014
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Holder C20

holderc20 (trådstartaren)

#19 » 23:19:34, 22-11-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Denna tråden har jag helt glömt bort, gör en liten uppdatering för dom som är intresserade, alltid kul med bilder ju... :-)

Första testkörningen, lite väl stor skopa, gammal ryck-och-slit som jag svetsade fästen på, typ 175 bred. Vart en mindre skopa från Kellfri som lämpar sig bättre och har funkat bra dom två åren jag haft den.
Slungan bak är en frontslunga som funkade sådär, hängde på den som motvikt.
Bild
Vart less på att inte kunna kasta snön så köpte en ny slunga från Tokvam, fungerar riktigt riktigt bra, även i blötsnö! (motorn som sätter stopp i blötsnö, man får köra sakta, men den kastar långt som attan)
Bild
Vart trött på att springa ut och in då utkasts-justeringen var manuell, så installerade en el-spak och en elkolv från Kina, fick bygga lite utväxling på den då den gick så sakta och hade liten slaglängd. Monterade även en motor för rotationen, fungerar klockrent, reläna polvänder för att få det att fungera.
Bild
Har haft stor användning för den fast den är så liten, bra med ork i den. Har fått på lite dekaler och målat lastaren så nu börjar det se ut för något :-)
Bild

9 personer gillar det här inlägget.
holderc20
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:15:36, 26-06-2014
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Holder C20


Återgå till Redskapsbärare/Kompakttraktorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se