Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerRedskapsbärare/Kompakttraktorer

Snöfräs till Holder C20

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera redskapsbärare som Wille, LM Trac, Lundberg Hymas, Holder, Belos, Antonio Cararro mfl här

holderc20 (trådstartaren)

#1 » 18:52:41, 21-12-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hejsan, har efter lite modifikation fått på min snöslunga på traktorn.
Slungan/fräsen är en Nymek SD1200, enstegare... ser ut som på bilden nedan men är 120cm istället för 160cm.

När jag väl fått den på plats så började det med att den roterade åt fel håll, skruvade isär och vände vinkelväxeln så nu snurrar allt som det ska.
MEN, det stockar på en gång i utkastarröret, kan köra cirka 30 cm sen är det stock, hur jag än gör, och vilka varv jag än kör på. Är det så enkelt att slungan är skräp?
Jag vet att en enstegare är skit i jämförelse med en tvåstegare, men 5cm torr, lätt snö, går inte ens att få genom skiten. Är det bara leta efter nått annat eller är går det att göra nått åt detta?

http://cdn.blocket.com/static/1/images_ ... 540594.jpg

Tack på förhand!
holderc20
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:15:36, 26-06-2014
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Holder C20




Återgå till Redskapsbärare/Kompakttraktorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se