Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerRedskapsbärare/Kompakttraktorer

Navreduktion lundberg 341

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera redskapsbärare som Wille, LM Trac, Lundberg Hymas, Holder, Belos, Antonio Cararro mfl här

JohanN78 (trådstartaren)

#1 » 13:34:08, 31-03-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hejsan

Tänkte kolla om det är nån som ligger på några delar till navreduktionen på en Lundberg 341:a.

Håller på och fixar till bromsarna. Upptäckte att det har varit haveri nån gång höger bak, det som ser värst ut är det kuggen på drivaxeln :grin: , allt funkar men känns inte bra att bara låta det vara och vänta på storhaveri.
Nån som annars vet vad det kan vara för typ av kugg(modul på kuggfräs) kuggen borde väl vara härdad eller vad tror ni?

/Johan
JohanN78
1 inlägg
 
Blev medlem: 15:47:59, 31-05-2014
Ort: Gnarp
Sverige
Maskintyp: Redskapsbärare
Maskin: Lundberg 341 -80



Odin 74

#2 » 12:43:20, 08-01-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej johan,

jag har precis införskaffat en Lundbergare. Det är lite oklart om det är en 341 eller 342 . Säljaren sa att han hade pratat med Lundberg/Hymas och att lastaren var en 341 men själva maskinen en 342.
Hursom . Jag står också i färd med att fixa med färd samt parkeringsbroms m.m.

Kort och gott så undrar jag om du har något fotodokumentation, tips, manualer att dela med dig av.

Det vore jättetacksamt.

Med vänlig hälsning

Oscar
Odin 74
1 inlägg
 
Blev medlem: 20:40:54, 07-01-2016
Ort: stockholm
Sverige

snus_per

#3 » 13:04:29, 04-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

ser att jag är lite sent ute men provar ändå. vänster bak nav har precis havererat på min 341 så jag tänkte se om du har något till övers?
snus_per
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:25:06, 27-07-2016
Ort: Åre
Sverige
Maskintyp: Redskapsbärare
Maskin: Lundberg 341 -78


Återgå till Redskapsbärare/Kompakttraktorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se