Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerRedskapsbärare/Kompakttraktorer

Holder C242 funderingar

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera redskapsbärare som Wille, LM Trac, Lundberg Hymas, Holder, Belos, Antonio Cararro mfl här

Jorekore (trådstartaren)

#1 » 23:38:16, 21-06-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,

Jag har just köpt en 2002 Holder C242 med 2000tim i hyffsat lite rost och ganska fin invändigt, den har ändå några problem.
1. Ska "inslagsvarvet" vara så högt som 1800rpm?
2. PTOn funkar inte, trycker jag på strömbrytaren längst ner till vänster så klickar ett relä men inget mer, nåt annat man måste göra för att det ska funka?
3. Den röda strömbrytaren i nedre högra hörnet på bilden, den aktiverar en magnetkoppling på en pump på motorn, motorn tappar ca 3-500rpm men inget mer händer när den är aktiverad, vad gör den pumpen?
4. Konstant fahrt vredet verkar inte göra skillnad vilket läge jag än valt 1-4, vad är den tänkt att göra?
5. I hytten till vänster om stolen på insteget så finns det två vred, den ena har nån loppat fast det stål som fanns tillgängligt och den andra har en ratt av plast, har dom att göra med värmen i hytten?
6. Backar jag med 2wd så låser sej vänster bakhjul, kan bromsarna ligga på?

Tack
Mvh
Joakim

Bild
Bild
Bild
Bild

Bild
Jorekore
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 09:23:01, 27-02-2015
Ort: Skellefteå
Sverige



Jorekore (trådstartaren)

#2 » 23:52:32, 21-06-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

7. axeln ut från PTOn är stum, den ska väl gå att rotera med handkraft?
Jorekore
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 09:23:01, 27-02-2015
Ort: Skellefteå
Sverige

jon anders olsson

#3 » 10:04:21, 25-07-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej :grin:

1: inslagsvarvet beror lite på hur tungt redskapen går när du aktiverar?
2: PTO på dessa är elektromagnetisk, har för mig att den bara fungerar på körläge 3 eller 4?
3: Den pumpen är för hydrauldrivna redskap och ska inte aktiveras om du inte har nåt hydrauldrivet redskap inkopplat.
4: konstantfartvredet fungerar bara på körläge 3 eller 4?
5: japp, det har med värmen i hytten att göra.
6: bakaxeln låser sig om du inte får nån ström på hirschmankontaktern på hydrostatpumpen, du har 2 hydrostat pumpar, en för fram och en för bak sitter 2 hirschmankontakter på varje pump, kolla om du har bra kontakt mellan databoxen under stolen och kontakterna på pumparna.
Kan man inte göra de med mindre maskin bör man låta bli!
Användarvisningsbild
jon anders olsson
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:56:17, 15-07-2007
Ort: Storvik
Sverige
Maskintyp: Redskapsbärare
Maskin: Maskiner hemma:
Holder C9700H -98
Egholm 2100 -01


Återgå till Redskapsbärare/Kompakttraktorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se