Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerRedskapsbärare/Kompakttraktorer

Lundberg för snöröjning?

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera redskapsbärare som Wille, LM Trac, Lundberg Hymas, Holder, Belos, Antonio Cararro mfl här

imrtl (trådstartaren)

#1 » 12:18:08, 22-11-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej på er!

Jag köpte en traktorgrävare 6300 för ett år sen till husbygget och nu är jag klar med denne! Maskinen har fungerat toppen förutom att vi efter två veckor fick repa motorn.. ibland blir man blåst helt enkelt. :screwy:

Nu är jag i tankarna om att skaffa en lundbergare för snöröjning hemma. Har även fått förfrågan att ploga en fastighet och lite privata tomter och då tänker jag att en lundbergare skulle funka för ändamålet med tanke på att de är rätt så smidiga?

Om någon sett så totalrenoverade jag en Bobcat 632 för några år sen som jag sålde förra sommaren och den var hydrostatdriven.. vi repade hydrostaten och som tur är följde det med reservdelar för annars skulle det kostat en hel del. Efter aktivt googlande på maskinisten och på andra ställen så verkar inte hydrostaten vara den svaga länken på lundbergarna, men har någon koll på vad det skulle kosta att repa en hydrostat på en 341 eller 342a? Samtidigt har jag kollat lite på 4200 och 4200B men de blir direkt större, men en converter är ju 'billigare' att repa än en hydrostat, om jag inte fått allt förklarat fel för mig.

Är det någon som har erfarenhet av att ploga med lundbergare och eventuellt koll på vad reservdelarna brukar ligga på?

Tack!

/A
Bobcat 632, megaprojekt som nästan är klart...
Bröyt X20 - 78
Volvo 6300 -91
Bobcat 753 - 98
imrtl
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 23:41:51, 24-02-2013
Ort: Haparanda
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat 753




Återgå till Redskapsbärare/Kompakttraktorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se