Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerRedskapsbärare/Kompakttraktorer

Holder P70 - Kunde inte lägga i backen

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera redskapsbärare som Wille, LM Trac, Lundberg Hymas, Holder, Belos, Antonio Cararro mfl här

sapel (trådstartaren)

#1 » 21:54:59, 17-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej
Jag har en Holder P70 -85, som jag köpte i höstas. Här om dagen skulle jag iväg till en kompis några kilometer bort för att sopa lite. Resan gick helt okej tills jag kom fram och skulle backa lite. Helt plötsligt så händer inget när jag släpper upp "kopplingen" och trycker på gasen. Jag testade framåt igen och det funkar som vanligt, men inte bakåt. Jag fick använda sopen för att putta traktorn lite bakåt och svänga runt.

Jag fick ställa in traktorn i garaget över natten. Nästa dag tog jag med mig sprängskisser och tog bort sidoplåten vid fram/back väljaren. Alla stag verkar sitta som de ska och rör sig (iaf nu) som de ska. Det enda jag ser är att en fjäder saknas (3260 - 023097 enligt sprängskiss), men jag förstår inte dess funktion.

Jag gav upp felsökningen och tänkte se om felet är kvar eller om det ändrat beteende på något sätt. När jag startat traktorn är den precis som vanligt! Jippi!

Men, men, men varför slutade den funka kvällen innan? Var det för att jag körde långt (jag har inte kört så långt tidigare)? Blev hydrauloljan varm och gjorde att det inte funkade längre? Var det något som tillfälligt hakat upp sig och som jag lirkade loss när jag felsökte?

Kan jag förvänta mig att felet kommer tillbaka, eller ska jag bara hoppas att det var ett tillfälligt problem? Några tankar från någon med erfarenhet av den här typen av maskin?

/Stefan

Bild
Bild
sapel
1 inlägg
 
Blev medlem: 21:53:29, 16-05-2017
Ort: Vaggeryd
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Holder P70 med vikplog eller sopvals



acke146

#2 » 10:39:53, 20-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

sätt dit fjäder som saknas den kan ställa till med felet som du råkat ut för
acke146
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:08:41, 02-01-2013
Ort: södermanland gnesta
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: valtra volvo t24 satho bever


Återgå till Redskapsbärare/Kompakttraktorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se