God fortsättning!
Ja, det blev ju spännande värre.
Så här:
Varit ute och skottat halva dan utan nåt större klater.
Bara en par fastkörningar.
Men det handlade endast om skit bakom spakarna.
Var äntligen färdig och skulle bara åka och tanka.
Efter en kort bit på högväxeln längs asfaltsvägen börjar det gnissla och gneka och jag tänkte att nu får man lugna ner sig lite.
Släpper gasen och får plötsligt börja häva bredställ. Med bilar bakom och mötande trafik framifrån.
Ser i backspegeln att höger bakhjul står still.
Hyvar i backen och testar lite. Då rullar det.
Vänder och börja smyga hemåt.
Efter ca. hundra meter är det tvärnit igen.
Stannar, backar, väntar några minuter. Fortsätter 100 m. Samma visa igen.
Så där höll jag på tills jag var hemma.
Så frågan är enkel:
Varför nyper bromsarna på höger bak när jag hjular längs väg, men inte när jag skottar?
(Ganska säker på att det är bromsrelaterat för det luktade brända bromsbelägg.
Så som det brukar stinka när man glömt handbromsen i...)
Nu lovar SMHI två dec blötsnö till imorrn, (medelpad) så man vill ju helst ha grejerna i ordning.
Bromsarna har tydligen renoverats på verkstad av tidigare ägare för en hiskelig summa pengar.
Och ja, dom funkar väl rent teoretiskt.
Men bromspedalen går nåt så otroligt segt och tungt!?
Får i princip ställa mig upp med båda dojorna på bromsen.
Men det bromsar förvisso...
Så var börjar man lämpligen att skruva?
I första hand för att lösa det nypande bakhjulet då.
Tips, trix, goda idéer och glada tillrop mottages tacksamt!
Vänligen!
Thomas.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk