Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerRedskapsbärare/Kompakttraktorer

Holder C240 med hydrostatproblem.

7 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera redskapsbärare som Wille, LM Trac, Lundberg Hymas, Holder, Belos, Antonio Cararro mfl här

rønning (trådstartaren)

#1 » 19:50:34, 01-04-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei.
Prøver med en ny tråd. Har en Holder C240 -01 mod. Skulle kjøre med den her om dagen, men når jeg startet opp ville ikke reversen (backen) virke. Gikk bare fremover. Etter endel spekulering og reparasjon av noen tvilsomme ledninger til prop-ventilene på pumpene, ble det revers igjen men bare på bakhjula. Fremhjula trekker bare når jeg kjører fremover, bakover er det nesten som de bremser. :sad: Mistanken går til prop-ventilene, pumpen som skaffer olje til fremhjula kan ikke vinkle i revers men er normal fremover. Har prøvd å skifte over ledningene til ventilene fra fremre og bakre pumpe uten at det ble annerledes, og også byttet om prop-ventilene fra fremre og bakre pumpe uten resultat. Tror nå at det er noe som har satt seg fast inne i reguleringen for vinklinga til pumpa. Er det noen som har tips til løsning av dette problemet? Er det problemfritt å skru av "dingsen" som prop-ventilene er skrudd på? Eller kan det være noe kluss med hjernen? Den har begynt å snakke :???: den sier "pip---pip---pip---pip..." Skulle ikke problemet flytte seg fra den ene pumpa til den andre når jeg byttet om ledningene på ventilene om det var hjernetrøbbel? Ble langt dette innlegget, men det var ganske mye å forklare. Håper dere forstår problemet og kommer med enkle løsninger :smile:
Inge
rønning
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:54:51, 12-03-2012
Ort: Sør-Trøndelag
Norge
Maskintyp: Redskapsbärare
Maskin: Holder C240
Polaris Magnum 500 RMK
Hanix N120 minigraver



rønning (trådstartaren)

#2 » 22:51:47, 01-04-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei igjen-
Rettelse: jeg har skrevet prop-ventil, men det er vel riktig å si magnetene til prop-ventilen. :ohnej:
Sorry

Inge
rønning
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:54:51, 12-03-2012
Ort: Sør-Trøndelag
Norge
Maskintyp: Redskapsbärare
Maskin: Holder C240
Polaris Magnum 500 RMK
Hanix N120 minigraver

Sinic

#3 » 12:37:28, 07-09-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei.

Har noe av samme problemet. Fant du ut av dette?

Mvh
Jan Ivar
Sinic
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 18:50:34, 05-09-2014
Norge
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Holder C2.42

rønning (trådstartaren)

#4 » 13:53:46, 07-09-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja, fant vel ut at det var elektrisk feil. Kontaktene på pumpene er kilde til trøbbel, det kan se ut som det er helt i orden men likevel er det dårlig kontakt. Det er også en føler på tannkransen på svinghjulet som jeg hadde brudd i ledningen på. Etter det jeg kunne forstå sender den opplysninger om turtallet på motoren til hjernen som sender signal til pumpene om å vinkle. Jeg ville sjekka kontaktene på pumpene i første omgang.


Sent from my iPhone using Tapatalk
rønning
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:54:51, 12-03-2012
Ort: Sør-Trøndelag
Norge
Maskintyp: Redskapsbärare
Maskin: Holder C240
Polaris Magnum 500 RMK
Hanix N120 minigraver

Doozmump

#5 » 23:51:36, 02-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

hvor sitter disse ventilene ? er det de 4 du ser fra bakke under førerhytta ?

Mvh
John stian
Doozmump
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 23:49:51, 02-02-2018
Norge
Maskintyp: Kompakttraktorer
Maskin: holder c242

rønning (trådstartaren)

#6 » 01:23:16, 03-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja, 2 på hver pumpe. Fremre pumpe er til bakakselen, og bakre til fremaksel (i alle fall sånn på min). En for fremoverdrift og en for revers
på hver pumpe. Har du problemer?
rønning
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:54:51, 12-03-2012
Ort: Sør-Trøndelag
Norge
Maskintyp: Redskapsbärare
Maskin: Holder C240
Polaris Magnum 500 RMK
Hanix N120 minigraver

Doozmump

#7 » 11:09:21, 03-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja kjøpte en i går. Brukte den i en time uten problemer, så plutselig ville den ikke bakover. Lot den stå 15 min og prøvde igjen, da gikk den i revers en gang men ikke mer.

Mvh
John stian
Doozmump
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 23:49:51, 02-02-2018
Norge
Maskintyp: Kompakttraktorer
Maskin: holder c242


Återgå till Redskapsbärare/Kompakttraktorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se