Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerRedskapsbärare/Kompakttraktorer

Holder C30, lite småprojekt

34 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera redskapsbärare som Wille, LM Trac, Lundberg Hymas, Holder, Belos, Antonio Cararro mfl här

Edis (trådstartaren)

#31 » 20:46:24, 04-02-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fick hem lite prylar idag :grin:
Bild

Var ute och satte dit brytarna iallafall så jag fick fem av samma modell! De andra prylarna jag fick hem behövs inte riktigt ännu.
Bild
Ska snygga till plåten till brytarna någon dag när det är lite varmare också :razz:

Köpte prylarna från denna firman:
https://www.ebay.co.uk/usr/dt-autoteileshop?
Verkar bra, snabb leverans och väl packat!
Terri 1020 - Ford 5000 - Fenwick 305C - Neuson 3703 - Holder C30 - Bolens 1250 - Valmet 911.1 - Valmet 805
Min och brorsans Youtube-kanal: Grejar lite...

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Edis
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 15:30:55, 09-08-2008
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Neuson 3703



Edis (trådstartaren)

#32 » 23:26:26, 05-02-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det var snöblaskigt och eländigt på gården efter nattens snöande och många plusgrader och mycket regn i prognoserna framöver. Förutom inatt och imorgon, då det ska naturligtvis bli kallt... Så för att slippa en risig rodelbana på gården fick det plogas igen, dock inte så noga, svepte bara bort det värsta.
Bild

Avslutade med saltning, hivade ut 50kg salt och avslutade med 15kg sand. Trodde aldrig att jag skulle ha nytta av sandspridaren, men den är ju riktigt go att ha!! :buga:
Bild

Backen upp mellan husen är vettig nu iallafall, var duktigt slirigt när jag kom hem från jobbet.
Bild

Köpte ju en ljusramp på Ebay till minigrävaren, men den har bara legat inomhus, så var tvungen att testa den. Sitter med magnetfötter och ansluts via cig-uttaget, så går ju snabbt att flytta mellan maskinerna. Sällan det behövs, men är ju gott att ha om man är nära vägen och krabblar.
Kunde inte låta bli att filma lite, får väl även bjuda på något så meningslöst som en film på några av lägena också :photograph:
Terri 1020 - Ford 5000 - Fenwick 305C - Neuson 3703 - Holder C30 - Bolens 1250 - Valmet 911.1 - Valmet 805
Min och brorsans Youtube-kanal: Grejar lite...

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Edis
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 15:30:55, 09-08-2008
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Neuson 3703

Bengt på N-berget

#33 » 12:07:33, 07-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tjena Edis ! Jag har en mycket fräsch Sopvals av märket "Stenballe" som jag har satt ut på Blocket !
Mvh Bengt på N-berget " bengt.westin55@gmail.com "
Bengt på N-berget
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 11:30:56, 29-11-2019
Ort: Kramfors
Sverige
Maskintyp: Redskapsbärare
Maskin: Holder C 30 -91

Edis (trådstartaren)

#34 » 21:09:18, 18-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tjenare Bengt! Fick med en sopvals med maskinen som jag sålde, däremot har jag varit intresserad av en liten betesputs. Plus att jag har skaffat en av världens fulaste minitraktorer, en Bolens 1250 med hytt :vissla: . Den är jag intresserad av att köpa lite tillbehör till :grin:
Terri 1020 - Ford 5000 - Fenwick 305C - Neuson 3703 - Holder C30 - Bolens 1250 - Valmet 911.1 - Valmet 805
Min och brorsans Youtube-kanal: Grejar lite...
Användarvisningsbild
Edis
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 15:30:55, 09-08-2008
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Neuson 3703


Återgå till Redskapsbärare/Kompakttraktorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se