Variabel pump, varven sjunker, pga belastning ls trycket sjunker, litrarna sjunker, baren håls, v8an fås ej livet av när varven låga= ls ger mindre order = mindre liters, högre varv, ls trycket höger, pumpen ger mer, v8an har hkn att arbeta. Snillrikt i all enkelhet!
Tumms
tryck slang, retur en och kvart tums"
Idag lite till spillo. En dubbelnippa som var gängat fel gav stor huvudbry. Vi började köra, montör följde med fortfarande, Ett
olje lekage vid
ventil bordet. Spände, nej de fortsatte. Till hallen ny usit, devar än. Ventilhuset har spricka? Nej, inget synligt. Dubbelnippan, eller vad ni kallar den, den hadde ena sidans gängning sned, dvs den var skev. uppdagades sedan den skuvades i ett annat motstyck, ca halv mm sned, halv mm tomt på ena sidan när andra sidan tog i så den ej kunde dras mer för hand. Ny
nippel och
tätning, och snön flyger, hel del annat att göra så ej många timmar kört änn, men vrid är där!