Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerRedskapsbärare/Kompakttraktorer

BCS

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera redskapsbärare som Wille, LM Trac, Lundberg Hymas, Holder, Belos, Antonio Cararro mfl här

SvampenT15 (trådstartaren)

#1 » 14:04:49, 05-11-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

BCS med 14 hk Lombardini väntar på sin dieselpump. Den har varit på renovering håller tummarna att det funkar.
Detta är ett prov att kunna lägga upp bilder. Så ingen ny tråd direkt. :thummar:

Bild
Bild
Bild

3 personer gillar det här inlägget.
SvampenT15
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:46:02, 07-02-2013
Ort: Örebro län
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM Buster 320. Volvo Krabat T15. Grålle 1948. Hako trac T8. JCB 3. Hyster Truck. MM.



SvampenT15 (trådstartaren)

#2 » 17:40:40, 05-11-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hmm nåja en liten tråd kan det ju bli: Varför då?? Jo jag fick hem den nyrenoverade pumpen i dag: Och maskinen startade alldeles utmärkt sång i motorn, Går fin på tomgång varvar helt ok. FELET var att pumpelementet? hade vridit sig i pumpen.. Det berodde på att när jag skulle montera ur pumpen ur motorn så satt pumpen fast i stopp läget dvs den armen som påverkas av regulatorn var i sitt ändläge. När jag petade tillbaka den till centrum läge vred sig elementet. Armen måste stå i centrum läge för att kunna få ur pumpen ur motorn. Maskinen hade inte varit igång på flera år så det hade kleggat fast. Men tack till el o diesel här i staden som kunde fixa det.
Nu är lyckan fullständig... Nu har jag 3 st fungerande BCS fräsar och en Agria :grin: :bira: :bira:

3 personer gillar det här inlägget.
SvampenT15
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:46:02, 07-02-2013
Ort: Örebro län
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM Buster 320. Volvo Krabat T15. Grålle 1948. Hako trac T8. JCB 3. Hyster Truck. MM.


Återgå till Redskapsbärare/Kompakttraktorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se