Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerRedskapsbärare/Kompakttraktorer

Frontkraftuttag funkar ej Holder C200

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera redskapsbärare som Wille, LM Trac, Lundberg Hymas, Holder, Belos, Antonio Cararro mfl här

jonha134 (trådstartaren)

#1 » 14:15:53, 09-06-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har en Holder C200 som jag inte får det främre kraftuttaget att fungera på. Jag har ingen instruktionsbok så kan vara något enkelt. När jag trycker på PTO knappen aktiveras kopplingen i PTO huset och kraftuttaget börjar snurra sakta, men går lätt att stanna med bara handen. Kopplingen i sig drar utan det är axeln som kommer från hydraulpumpen (?) ungefär rakt under förarstolen som inte "drar". Pumpen drivs i sin tur via kardanaxel genom midjan från motorn. Dvs min slutsats är att nåt (inte) händer inne i "pumphuset". Kan det sitta en klokoppling som inte aktiveras? Kollar jag instrumentpanelen ska den ge 540 varv vid 2000 varv på motorn och 1000 vid 3000 (minns inte exakt). I mina öron låter det som att det då måste finnas två växlar för kraftuttaget. Men hur väljer man i så fall växel? Känns som jag missar något.

Tack på förhand!

Lägger med lite bilder från reservdelskatalogen på pumpen, kardan och pto kopplingen.
Katalogen finns här: https://www.kaercher-municipal.com/file ... tal_01.pdf


Bild
Bild
jonha134
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:58:45, 01-06-2012
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra N141




Återgå till Redskapsbärare/Kompakttraktorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se